Królowa kasz – kasza jaglana

W czasach kiedy coraz więcej uwagi przywiązujemy do naszej diety i dokładniej dobieramy produkty, aby czerpać z nich jak najwięcej korzyści na naszych talerzach zaczynają królować kasze. Na miano królowej kasz zdecydowanie zasługuje wytwarzana z prosa kasza jaglana.

Zawiera ona dużą zawartość​ składników odżywczych, które pomagają utrzymać równowagę kwasowo-zasadową oraz wspomagają organizm przed drobnoustrojami. Poza tym jest bardzo smaczna.

Co wpływa na wyjątkowość kaszy jaglanej?

– ma dużo łatwo przyswajalnego białka, składającego się z aminokwasów niezbędnych dla naszego organizmu, dlatego polecana jest weganom

– ma działanie alkalizujące, dzięki czemu odkwasza nasz organizm (tak samo jak kasza  gryczana)

– zawiera przeciwutleniacze, które chronią organizm przed drobnoustrojami, spowalniają proces starzenia się oraz zapobiegają miażdżycy

– nie zawiera glutenu, dlatego mogą ją spożywać osoby chore na celiakię

– zawiera witaminy z grupy B (B1, B2, B6, PP, biotyna, kwas pantotenowy, kwas foliowy) oraz składniki mineralne (potas, magnez, żelazo, krzem)

– ze względu na zawartość żelaza, największą ze wszystkich kasz, polecana jest dla osób z niedokrwistością

– zawiera krzem, dzięki czemu poprawia stan włosów, skóry i paznokci, ale również zapobiega osteoporozie (poprzez wbudowywanie wapnia do kości)

– duże ilości witaminy E i lecytyny, wpływają na koncentrację i pamięć

– zawiera sterole, które wpływają na zmniejszone wchłanianie cholesterolu z pokarmu, przez co korzystne są dla osób z podwyższonym stężeniem cholesterolu we krwi

Dzięki swoim dobroczynnym właściwościom jest polecana osobom:

– chorym na celiakię

– weganom

– chorym na niedokrwistość i zagrożonym jej wystąpieniem

– cierpiącym na choroby układu krążenia

– cierpiącym na nadciśnienie

– żyjącym w stresie, uczącym się i starszym

– kobietom w ciąży i dzieciom

– zagrożonym osteoporozą

Królowa kasz – kasza jaglana

Widzimy zatem, że kasza jaglana jest polecana dla każdego i w każdym wieku. Na pewno warto ją wprowadzić do diety, by stała się ona zdrowsza. Należy jednak pamiętać, że kasza jaglana zawiera wielonienasycone kwasy tłuszczowe, które łatwo ulegają jełczeniu – dlatego może ona mieć gorzki smak kiedy zostanie niewłaściwe przygotowana bądź zbyt długo przechowywana. Żeby więc czerpać z niej nie tylko korzyści zdrowotne, ale także cieszyć się jej dobrym smakiem stosujmy się do zasad jej przygotowywania i najlepiej spożywajmy ją na bieżąco, zwłaszcza kiedy opakowanie już zostało otwarte. Nie warto tracić jej cennych zalet poprzez niewłaściwe przechowywanie.