Jak uniknąć efektu jo-jo?

Jak uniknąć efektu jo-jo?

Efekt jo-jo, a więc powrócenie do wagi sprzed odchudzania albo dodatkowe przybranie masy to udręka wielu odchudzających się osób. Szybka utrata wagi nie gwarantuje nam tego, że odchudzoną sylwetką będziemy cieszyć się przez długi czas. Specjaliści są zdania, że im dłuższy okres walki o szczupłą sylwetkę, tym łatwiej jesteśmy w stanie ją podtrzymać.

Liczne badania dowodzą, że im dłużej staramy się o to, by nasza sylwetka wyglądała szczupło, tym rzadziej o doświadczenie efektu jo-jo. Gubienie w ciągu miesiąca 0,5-1 kg w okresie roku i dłużej rzadko kiedy prowadzi do efektu jo-jo. Warto dlatego uzbroić się w cierpliwość i systematycznie, choć w niewielkich ilościach tracić na wadze.
Nasz organizm potrzebuje około dwóch miesięcy, aby przyzwyczaić się do nowych nawyków żywieniowych. Aby je natomiast utrwalić, potrzebuje kolejnych sześciu.

Kontrola lekarska

Odchudzanie powinno odbywać się pod kontrolą lekarską. O wizytę powinni zadbać szczególnie ci, którym cierpią z powodu chorób przewlekłych, a zatem: cukrzycy, jaskry, kamicy żółciowej, choroób serca, wątroby, tarczycy. Na wizytę lekarską powinny zdecydować się także ci, którzy przyjmują leki, nie ukończyli 21 roku życia lub zamierzają schudnąć powyżej 10 kg.

5 niewielkich posiłków dziennie

Osoby odchudzające się powinny jeść niewielkie porcje posiłków. Dietetycy twierdzą, że jedna porcja nie powinna być większa niż pojemność jednej szklanki, a więc 250 ml. Dostarczając organizmowi taką porcję pożywienia jest on w stanie przetrawić wszystko bez zbędnego odkładania się tłuszczu. 
Najważniejsze jest śniadanie, które, zgodnie z badaniami, jest najcenniejszym posiłkiem dnia, do tego hamuje łaknienie w ciągu kolejnych godzin.
Przerwa między posiłkami powinna wynosić około 3 godzin.

Zbawienna moc tlenu

Żadna dieta nie przyniesie dobrego efektu, jeśli do swojego życia nie włączymy ruchu na świeżym powietrzu. Tlen bowiem pomaga spalać tłuszcz, białka oraz węglowodany. Wskazane są zatem spacery na świeżym powietrzu, wietrzenie mieszkania oraz głębokie oddychanie, dzięki któremu do komórek dociera większa ilość tlenu, która przyspiesza przemianę materii.

Błonnik

Osoby pragnące schudnąć, powinny sięgnąć po błonnik wykazujący właściwości sycące oraz regulujące przemianę materii. 
Każdego dnia organizm powinien otrzymać około 30 g tego specyfiku i wskazane jest, aby dawkę tę rozłożyć na wszystkie posiłki. Ze względu na to na śniadanie możemy zafundować sobie razowy chleb, musli i owoc, na obiad ryż, surówkę ze świeżych warzyw, na deser owoc, zaś na kolację makaron lub jarzyny. Różnorodność błonnika ułatwia i usprawnia trawienie, dlatego warto dostarczać go w różnych postaciach.

Cierpliwa kontrola wagi oraz racjonalne rozłożenie posiłków przy uwzględnieniu tego, jak pomocny jest ruch oraz przebywanie na świeżym powietrzu przyniesie z pewnością zadowalające rezultaty. Na piękną sylwetkę warto poczekać nawet rok. Co bowiem nam ze szczupłości, którą uzyskamy w krótkim czasie i w takim samym krótkim czasie powrócimy do krągłości? Decyzja jak zwykle – należy do nas samych.

reklama

Suplementy

www.klubodchudzania.pl www.antykoncepcja.net www.astmaoskrzelowa.pl