Jak się pozbyć boczków

Jak się pozbyć boczków

Spodnie biodrówki, krótkie bluzeczki, dopasowane spódnice to ulubione ciuchy większości z nas. Aby ładnie leżały, postarać powinnyśmy się o to, by brzuch, biodra i boczki nie posiadały uwypukleń, które zdradzają, iż dbanie o sylwetkę nie jest naszym atutem.

Skąd się biorą boczki?

Najprostszą i najszybszą odpowiedzią byłoby stwierdzenie:”od jedzenia i braku ruchu”, jednak odpowiedź tę warto rozwinąć.
Boczki powstają w wyniku odkładania się komórek tłuszczowych w obrębie brzucha. Tendencję do ich posiadania odziedziczyliśmy po przodkach, którzy nie mając stałego dostępu do pożywienia liczyli na to, co zdołali upolować, przyzwyczajając tym samym organizm do tego, by tłuszcz był magazynowany.
Pierwszym zatem błędem i drogą do pojawienia się boczków jest nieregularne spożywanie posiłków. Wrogami naszej sylwetki są również cukry proste oraz tłuszcze w różnej postaci. Ich połączenie to doskonała droga wiodąca do magazynowania się tkanki tłuszczowej w okolicy pasa i bioder. 
Boczki to problem nie tylko otyłych osób, bowiem dają się one zauważyć, podobnie jak w przypadku cellulitu, także u osób szczupłych.

Cukry proste, mogące zapoczątkować pojawienie się boczków, znajdują się nie tylko w cukrze, po który sięgamy pijąc kawę czy herbatę, ale również między innymi w batonikach, dżemach, musli, napojach. Ich spożywanie nie zagraża, jeśli jesteśmy aktywni. W przypadku jednak, kiedy mamy siedzący tryb pracy a po niej wysiłek fizyczny ogranicza się do podniesienia nogi w czasie wsiadania do samochodu, nie powinniśmy dziwić się, że boczki pojawią się właśnie u nas.
Ze spalaniem cukrów, węglowodanów i tłuszczy nie powinniśmy zwlekać, bowiem są one szybko przetwarzane i magazynowane w tkance tłuszczowej.

Sposoby na pozbycie się boczków - dieta

Pojawienie się boczków może spowodować, że natychmiast weźmiemy się do walki z nimi lub pogłębiać będziemy ten stan, będąc jednocześnie świadkami poszerzania się obwodu naszych bioder.
Dalszą część artykułu kierujemy zatem do grupy osób decydującej się na wariant pierwszy.
Walkę z boczkami należy rozpocząć wprowadzając zmiany w żywieniu.
Najbardziej skuteczne i łagodne diety opierają się a niskim indeksie glikemicznym. Ograniczają one spożycie cukrów prostych i utwardzonych tłuszczy roślinnych. Sięgając po produkty spożywcze warto dokładnie zapoznać się z ich składem, bowiem często, zupełnie nieświadomie, pochłaniamy składniki przyczyniające się do magazynowania tkanki tłuszczowej. Tak jest między innymi w przypadku jogurtów owocowych, serków i innych deserków, które prócz cennego wapnia są prawdziwą bombą cukru, a tym samym i kalorii, oraz sztucznych dodatków.
Na naszą sylwetkę niekorzystnie wpływają również smażone dania, białe pieczywo i ryż, rozgotowany makaron. To właśnie te produkty powodują nie tylko rośnięcie wszerz, ale i pogorszenie kondycji skóry, w tym pojawienie się wyprysków, czy zapoczątkowanie lub rozwój cellulitu.
Nasza nowa dieta powinna bazować na warzywach, rybach i chudym mięsie, najlepiej grillowanych, gotowanych na parze, nie zaś smażonych, naturalnym nabiale. Ich smak spotęgować mogą zioła, których nie powinno zabraknąć w każdej kuchni a wiele z nich można uprawiać na parapecie. Ostrożnie należy dawkować sól, która utrudnia krążenie krwi i zatrzymuje wodę w organizmie.

Sposoby na pozbycie się boczków – ćwiczenia

Każda dieta powinna być połączona z wysiłkiem fizycznym, bowiem tylko wówczas może przynieść zadowalające rezultaty.
Kiedy chcemy pozbyć się boczków wiele osób sądzi, że pomocne będą brzuszki. Okazuje się tymczasem, że ćwiczenia takie spłaszczają i wzmacniają brzuch lecz niestety nie spalają tkanki tłuszczowej, a więc nie prowadzą do pozbycia się boczków.
W takiej sytuacji skorzystać powinniśmy z ćwiczeń aerobowych, nazywanych również wysiłkiem cardio.

Każdy trening, wykonywany co najmniej 4 razy w tygodniu, powinien trwać 40-60 minut, choć w pierwszym etapie walki z boczkami trening powinien być wykonywany codziennie, jednak krócej, 15-20 minut, przedłużając czas trening, przyzwyczajając w ten sposób ciało do wysiłku fizycznego.

Ćwiczenia na boczki:

  • skakanie na skakance,
  • jazda na rolkach, łyżwach,
  • bieganie,
  • pływanie kraulem i na plecach.

Skorzystać można także z hula hop, który choć nie daje takich rezultatów, jak ćwiczenia wymienione wyżej, niemniej jednak w połączeniu z odpowiednią dietą, prowadzi do poprawy sylwetki.

Boczki to problem wielu kobiet, jednak przy odrobinie samodyscypliny, można się ich pozbyć i ponownie dobrze się czuć w spodniach o niskim stanie.

reklama

Suplementy

www.klubodchudzania.pl www.antykoncepcja.net www.astmaoskrzelowa.pl