Przykładowe ćwiczenia Pilates

Przykładowe ćwiczenia Pilates

Często, gdy pragniemy zadbać o uzyskanie odpowiednio szczupłej sylwetki nie wiemy jak się za to zabrać – ćwiczenia Pilates mogą nie tylko nam się spodobać, ale przede wszystkim mogą pomóc nam osiągnąć ten upragniony cel. Jaka kryje się za nimi historia, jakie są ich przykłady i co należy o nich wiedzieć?

Mianem Ćwiczeń Pilates określa się ćwiczenia gimnastyczne, które nie tylko pomagają nam w utracie zbędnych kalorii, ale przede wszystkim kształtują sylwetkę. Poprzez regularne ich uprawianie możemy nie tylko stracić na wadze, ale również uzyskać odpowiednie samopoczucie, którym będziemy się cieszyć przez wiele kolejnych dni. Warto jednak pamiętać, że za pomysłodawcę tego systemu gimnastycznego uważa się Josefa Humbertusa Pilatesa, od którego nazwiska system ten zaczerpnął swoją nazwę jak nie trudno się domyślić. Gimnastyka ta opiera się na elementach jogi, baletu a także ćwiczeń o charakterze izometrycznym.

Ćwiczenia Pilates są bardzo korzystne dla zdrowia i urody.

Jednak bardzo często, gdy dawno nie ćwiczyliśmy i nagle chcemy zacząć towarzyszy nam zjawisko znane powszechnie, jako „słomiany zapał”.

Aby jednak mobilizacja na stałe towarzyszyła nam w treningach nie powinniśmy zapominać o dobrym nastawieniu i systematycznych rozgrzewkach. Głównym założeniem wykonywania tego systemu ćwiczeń jest osiągnięcie bardziej elastycznej sylwetki oraz wzmocnienie mięśni. Poprzez regularne wykorzystywanie tychże ćwiczeń możemy uzyskać wiele następujących korzyści: schudnąć, poprawić samopoczucie, odciążyć kręgosłup, zmienić dotychczasową postawę ciała na właściwą, zlikwidować objawy powodujące stres oraz wykluczyć go z naszego życia codziennego, ujędrnić skórę.

Stosowanie tego systemu ćwiczeń pomaga osiągnąć wiele korzyści. Przede wszystkim system ten cieszy się ogromną popularnością na całym świecie, ale również jest wykorzystywany w codziennym życiu poprzez elitę muzyczną i modelki, które pragną mieć niezwykle smukłą figurę oraz wyglądać atrakcyjnie każdego dnia. Na samym początku należy jednak zacząć od ułożenia odpowiedniego programu ćwiczeń z odpowiednikiem każdego dnia w tygodniu. Taka rozpiska pomoże nam w utrzymaniu właściwego czasu, jaki poświęcamy ćwiczeniom oraz będzie sama w sobie dla nas mobilizacją.

Przykładowe ćwiczenia Pilates to:

1. Poćwicz rytm swojego oddechu. Przez kilka minut spróbuj wykonać na spokojnie cykl składający się z 10 oddechów. Wszystkie z nich należy powtórzyć. Jeśli odpowiednio wcześniej zadbamy o harmonię swojego ruchu ułatwi nam on wykonywanie ćwiczeń.

2. Ćwiczenia na brzuch. Połóż się na plecach, a nogi unieś lekko ku górze. Stopy powinny być odpowiednio rozluźnione, tak samo jak sylwetka. Natomiast, jeśli mamy z tym problem, kolana możemy lekko ugiąć, aby móc łatwiej wykonywać ruchy. Ćwiczenia te przypominają nieco klasyczne brzuszki. Im więcej takich ćwiczeń powtórzysz tym lepiej dla Ciebie. Zaleca się jednak na samym początku nie przemęczanie organizmu.

3. W celu wzmocnienia mięśni kończyn dolnych, wystarczy je regularnie opuszczać ku dołowi, aby nie tylko wzmocnić je, ale również odpowiednio rozciągnąć. Ponadto bardzo ważną rzeczą jest przy takich ćwiczeniach odciążenie kręgosłupa.

4. Kolejnym ćwiczeniem jest położenie się na podłodze i uniesienie nóg w górze w pozycji „świecy”. A następnie uginanie ich w kolanach i prostowanie. To ćwiczenie poleca się szczególnie osobom prowadzącym siedzący tryb życia, którzy mają mało ruchu i którzy pragną wzmocnić swój kręgosłup.

Warto pamiętać, że większość ćwiczeń Pilates możemy wykonywać na sali gimnastycznej lub w zaciszu domowym, co jest niewątpliwą zaletą tychże ćwiczeń. Ćwiczenia Pilates początkowo mogą wydawać się nam zbyt trudne, ale dopiero, gdy zdecydujemy się poświęcić trochę wolnego czasu na zapoznanie się z nimi dokładnie utwierdzimy się w przekonaniu, że nie są zbyt trudne i dedykowane każdej osobie, która pragnie wzmocnić swój organizm i przy okazji schudnąć. W przypadku, jeśli pragniemy zadbać o krążenie naszych kończyn dolnych wystarczy regularnie ćwiczyć i wybrać odpowiedni rodzaj ćwiczeń dla siebie, które nie tylko będziemy lubić, ale które przyniosą dla nas oczekiwane efekty.

Coraz częściej jednak ćwiczenia Pilates uczą dyscypliny i cierpliwości. Ponadto należy pamiętać, że tego rodzaju ćwiczenia wzmacniają nasz układ krążenia, kręgosłup, mięśnie ramion oraz pomagają się odprężyć. Zaleca się je szczególnie w sytuacjach wzmożonego stresu oraz wtedy, gdy nie potrafimy prawidłowo oddychać. W zależności od tego, jaką partię ciała pragniemy poddać ćwiczeniom należy znaleźć odpowiednie dla siebie ćwiczenia. Wtedy możemy być pewni, że przy odrobinie regularnego wysiłku osiągniemy zamierzone efekty i uzyskamy wymarzoną sylwetkę.

 

reklama

Suplementy

www.klubodchudzania.pl www.antykoncepcja.net www.astmaoskrzelowa.pl