Gotowanie „na odchudzanie”

Gotowanie „na odchudzanie”

Odchudzanie nie jest tylko powiązane z wysiłkiem fizycznym, ale również z odpowiednią dietą i gotowaniem. Oznacza to, że jeśli chcesz skutecznie schudnąć to musisz unikać wysoko węglowodanowych i o dużej zawartości tłuszczu posiłków. Jedzenie staraj się przygotowywać w domu, oczywiście na miarę możliwości. Takie gotowanie „na odchudzanie” może być wielkim wyzwaniem, w tym artykule przedstawimy kilka pomocnych wskazówek.

Twoje dieta powinna być nisko węglowodanowa i nisko tłuszczowa. Dieta bogata w węglowodany i tłuszcze jest odpowiedzialna za gromadzenie się nadmiaru tłuszczu wewnątrz ciała. Nie spożywaj w nadmiarze posiłków zawierających te składniki pokarmowe. Skoncentruj się na jedzeniu bogatym w białko, błonnik, minerały i witaminy. Przejdź na dietę bogatą w zielone warzywa liściaste, soczewicę, rośliny strączkowe, chude mięso, owoce morza i inne podobne grupy żywności, które mają niską zawartość tłuszczów i węglowodanów.

Zadbaj o sposób przygotowania tych produktów – unikaj smażenia. Zamiast tego możesz wykonać jedną z następujących czynności:

Gotowanie – jest to bardzo zdrowy sposób przygotowania żywności, który jest często pomijany. Gotowanie uwalnia żywność od wielu szkodliwych substancji chemicznych (Np konserwantów), należy jednak pamiętać, aby nie gotować jedzenia zbyt długo, ponieważ może to doprowadzić do utraty cennych składników odżywczych. Dobrze jest gotować produkty bez usuwania skóry - możemy to zrobić po ugotowaniu.

Pieczenie – jest to kolejny sposób na zdrowe gotowanie żywności. Piec można prawie wszystko: ryby, drób, warzywa itp. Należy jednak pamiętać, aby w naczyniu do pieczenia znajdowała się również substancja utrzymująca wilgoć (Np. woda).

Ruszt – jest dobrym sposobem na przyrządzanie ryb i drobiu. Nie należy jednak ulegać pokusie dodawanie oleju lub masła. Zamiast tego można użyć soku owocowego lub czystej wody.

Mikrofalówka – gotowanie w kuchence mikrofalowej jest idealnym sposobem przyrządzania posiłków w diecie odchudzającej. Kuchenka mikrofalowa może być używana do gotowania warzyw na parze. Naczynie z warzywami i niewielka ilością wody umieszczamy w mikrofalówce. Emitowane mikrofale będą gotować wodę, która z kolei w trakcie parowanie będzie gotować jedzenie. Podobnie możemy przygotować jedzenie na kuchence gazowej.

Grillowanie – daje nam możliwość przygotowania różnego rodzaju żywności. Atutem grillowania jest to, że w trakcie pieczenia nie dochodzi do utraty składników odżywczych, jednak grillowanie nie zabija wszystkich zarazków i bakterii wewnątrz żywności, co może być z kolei nie dobre dla zdrowia.

 

reklama

Suplementy

www.klubodchudzania.pl www.antykoncepcja.net www.astmaoskrzelowa.pl