Co przyspiesza metabolizm?

Co przyspiesza metabolizm?

Szczupła sylwetka to marzenie wielu z nas. Świadczyć może o tym zainteresowanie dietami (np. Dieta Dukana) czy ćwiczeniami mającymi wpłynąć korzystnie na nasz wygląd.
Niestety, spora grupa marzy o szczupłej sylwetce nie robiąc jednak nic, aby to osiągnąć. Choć zima nie daje za wygraną, już teraz warto pomyśleć o wiośnie, która skłoni nas do ściągnięcia ciepłych kurtek czy swetrów i odsłonięcia naszej sylwetki. Zadbajmy o to, by nie była ono powodem do wstydu!

Metabolizm można przyspieszyć na kilka sposobów. Jednym z nich jest zadbanie o dostarczenie produktów, które wspomogą spalanie tkanki tłuszczowej.
Duże znaczenie w spalaniu tkanki tłuszczowej ma kuchnia, jaką praktykujemy. Dbając o przyspieszenie spalania odłożonego tłuszczyku warto wiedzieć o kilku istotnych dla tego procesu zależnościach.

Napoje – każdego dnia powinniśmy wypijać około 2 litrów wody, najlepiej między posiłkami, kiedy żołądek nie jest zapełniony. Szklankę wody można wzbogacić o kostki lodu, wtedy woda jest chłodniejsza, oraz plasterek cytryny. Zimne napoje, na podstawie badań, pomagają spalać 10 kalorii więcej w ciągu dnia.
Poza wodą pomocna w spalaniu tkanki tłuszczowej jest czarna kawa oraz zielona herbata. Picie po 3-4 filiżanki tych napojów dziennie pozwala spalić w ciągu dnia 50-100 kcal więcej, co oznacza zrzucenie około 5 kg przez rok.

Metabolizm ulegnie poprawie, jeśli wprowadzimy racjonalny styl odżywiania się oparty na 5-6 niewielkich posiłków dostarczanych o regularnych porach. Pomiędzy posiłkami warto sięgać po szklankę wody czy filiżankę czarnej kawy bądź zielonej herbaty.

Białko - jest produktem, które nie spala się tak szybko, jak węglowodany czy tłuszcz. Wskazana jego dzienna dawka wynosi 1,5 g na 1 kg masy ciała. Białko znajdziemy w chudym mięsie wołowym i wieprzowym, białym mięsie, rybach, orzechach, fasoli, jajach oraz niskotłuszczowych koktajlach mlecznych.

Choć 2 mg może wydawać się nam ilością śladową, właśnie tyle potrzebujemy witaminy B6 każdego dnia. Dostarczenie jej w ilości nieco większej (3 mg) przyspieszy proces spalania tkanki tłuszczowej. Można dostarczać ją z naturalnymi produktami (łosoś, soja) lub sięgając po suplementy diety.

W naszej diecie nie powinno zabraknąć również ryb (około 150 g filetów spożywanych 2-3 razy w tygodniu). Wybierajmy tłuste ryby morskie, jednak dawkujmy racjonalnie ryby w oleju.

Nie strońmy od rzeżuchy oraz od przypraw: ostrej musztardy, papryczek, chrzanu, pieprzu, imbiru, curry, które idealnie nadają się do mięs i warzyw, a które to przyspieszają spalanie tłuszczu.

Nasza kuchnia powinna być urozmaicona a spożywanie posiłków regularne, dzięki czemu organizm przyzwyczai się do godzin, w których otrzymywać będzie niewielkie porcje dań.
Metabolizm przyspieszyć można nie tylko poprzez kuchnię, ale i naszą aktywność fizyczną, która winna stanowić połączenie ze spożywaniem posiłków.

Mięśnie, prócz ładnego wyglądu sylwetki, dają gwarancję szybkiego spalania, wobec czego warto zadbać o ich powstanie. Zdecydujmy się zatem na odwiedzanie siłowni, choć dwa razy w tygodniu, gdzie pod okiem trenera ćwiczyć będziemy mogli mięśnie wszystkich partii ciała.
Poza siłownią można też praktykować trening kardio (bieganie, aerobik, rower stacjonarny) nie krócej jednak niż 40 minut.

reklama

Suplementy

www.klubodchudzania.pl www.antykoncepcja.net www.astmaoskrzelowa.pl