Chcę rzucić palenie, ale boję się, że przytyję

Chcę rzucić palenie, ale boję się, że przytyję

Niemały procent spośród palących papierosy tkwi w nałogu ze strachu przed przybraniem na wadze. Dla sporej części jest to jedyny powód, dla którego nie podejmują nawet najmniejszej próby zerwania z nałogiem jakim jest uzależnienie od papierosów. Najnowsze badania tego nie dowodzą, wskazują natomiast na to, że palenie tytoniu zwiększa ryzyko upośledzenia tolerancji glukozy, a więc również wystąpienia cukrzycy typu drugiego oraz otyłości brzusznej. Istotne jest też, że jedna porcja dymu zawiera ogromną liczbę wolnych rodników, które uszkadzają białka i lipidy oraz wyczerpują zasoby antyoksydantów. Pewne obawy nie są jednak bezpodstawne, ponieważ pewne jest, iż nikotyna hamuje łaknienie oraz przyśpiesza przemianę materii, dlatego istnieje realna możliwość przytycia. Rzucając tytoń należy zadbać o odpowiednią dietę oraz o wysiłek fizyczny.

JAK UCHRONIĆ SIĘ PRZED WZROSTEM WAGI?

■ Staraj się kontrolować spożywane produkty. Zwróć uwagę na przekąski, słodycze zastąp owocami lub warzywami. Kilogram marchwi to jedynie niecałe 30 kalorii, zajadając się marchewką czy jabłkami wzrost wagi raczej ci nie grozi. NIE SIĘGAJ PO JEDZENIE ZA KAŻYM RAZEM, KIEDY TYLKO POJAWI SIĘ CHĘĆ ZAPALENIA PAPIEROSA. Miej w pobliżu szklankę wody mineralnej lub sok warzywny. Bardzo dobrze sprawdzają się pestki słonecznika bądź dyni, suszone owoce oraz orzechy. Czasami wystarczy zająć czymś ręce np. spinaczem.

■ Zaniechaj robienia zakupów na zapas. Czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal. Kaloryczne potrawy w lodówce będą tylko niepotrzebnie kusić. Zamiast 3 pączków, 2 rogali i 6 bułek kup ćwiartkę chleba pełnoziarnistego, a będziesz miała pewność, że nie zjesz wszystkiego na raz.

■ Nie zaniedbuj snu. Organizm potrzebuje odpoczynku i regeneracji. Przesiadywanie po nocy utrudnia walkę z nałogiem, który bywa w dużej mierze wyuczonym rytuałem.

■ Pokochaj sport. Wysiłek fizyczny potrafi zdziałać cuda. Dobrze jest zadbać o lepszą kondycją fizyczną i popracować nad dotlenieniem organizmu, który przez lata był zatruwany. Częste uprawianie sportu wprawia w dobry humor i zmniejsza ochotę na tytoń. Niektórym pomaga joga czy medytacja. Z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie.

■ Zadbaj o przyjemności. Nagradzanie samej siebie to ważny czynnik w tym procesie, albowiem nie może to być czas nieprzerwanej męki i wyrzeczeń. Pójdź do fryzjera czy kosmetyczki. Zatroszcz się o ciało, a i głowa poczuje się lepiej.

Nie ma, zatem powodu do tego, aby palić w nieskończoność. Rezygnując z papierosów wcale nie musisz przytyć. Jeżeli zadbasz o aktywność fizyczną i zdrową dietę możesz nawet zgubić zbędne kilogramy. Dzięki dotlenieniu organizmu i pozbyciu się zalegających toksyn, z pewnością zyskasz na urodzie. A gdybyś nawet przytyła, to walka z kilkoma zbędnymi kilogramami jest nieporównywalnie łatwiejsza, niż walka ze szkodliwymi substancjami zawartymi w tytoniu. W tym drugim przypadku niewiele zdziałasz i raczej jesteś skazana na porażkę.

reklama

Suplementy

www.klubodchudzania.pl www.antykoncepcja.net www.astmaoskrzelowa.pl