Śniadanie to podstawa

Śniadanie to podstawa

Śniadanie jest najważniejszym daniem w ciągu dnia, bez względu na wiek. Warto dlatego by było ono pełnowartościowe i sycące, co zapewni organizmowi możliwość czerpania energii przez długi czas w ciągu dnia.

Śniadanie jest istotnym posiłkiem dla młodego organizmu. Badania dowodzą, iż zapobiega ono powstawaniu próchnicy, która ostatnimi czasy atakuje wiele małych dzieci, zmniejsza ryzyko wystąpienia nadwagi, wzmacnia odporność, wspomaga przyswajanie wiadomości.
Pierwszy posiłek dnia wspomaga metabolizm, dostarcza mózgowi glukozy, której poziom rankiem nie jest wysoki. To właśnie za jej przyczyną mózg funkcjonuje sprawniej, polepsza się zatem kojarzenie oraz myślenie, bowiem umożliwia przepływ informacji pomiędzy komórkami nerwowymi.

Tego nie powinno zabraknąć

Nie bez znaczenia jest to, co spożywamy na początku dnia. Zalecanymi produktami są: węglowodany, wapń, białko, tłuszcze, składniki mineralne oraz witaminy.
Doskonałym dla dziecka źródłem węglowodanów są płatki owsiane, pieczywo pełnoziarniste, musli, które są cenne również ze względu na obecność w nich błonnika sprawiającego, że przez długi czas nie odczuwamy głodu. Wapń i białko znajdziemy głównie w mleku i produktach mlecznych, natomiast witaminy i minerały w owocach i warzywach.
Tuż po śniadaniu warto przegryźć kilka orzechów i nasion, które są polecane, tak dla dzieci, jak i dorosłych.

Podstawą każdego śniadania jest pieczywo. Warto zadbać o to, by nasza pociecha polubiła wersję pełnoziarnistą, która dostarcza wielu cennych składników odżywczych. Jest ono szczególnie istotne ze względu na zawarte w nim węglowodany złożone, które podnoszą nieco poziom cukru we krwi i dostarczają potrzebnej każdemu człowiekowi energii. Pieczywo ciemne zawiera także wiele witamin oraz minerałów, których pozbawione jest pieczywo białe, a które to powoduje skoki poziomu cukru we krwi, co przyczynia się do rozkojarzenia malucha.
Po spożytym śniadaniu dziecko może zjeść słodycz, jednak wskazane jest, aby było to również coś wartościowego, a takim będzie przekąska zawierająca składniki naturalne.

Śniadanie powinno być sycące, wartościowe a jego wygląd zachęcający do spożycia. Warto zadbać o to, by porcja nie była zbyt duża, jednak zaspokajająca głód i zapewniająca wystarczającą dawkę cennej dla mózgu glukozy.
Dietetycy zalecają, aby pierwszy posiłek dnia był również ciepły, bowiem taką postać dania organizm trawi szybciej, dzięki czemu zostawia więcej energii na później. Ze względu na to zalecane są zatem zupki mleczne czy dania przygotowane z wykorzystaniem jajek: jajecznica, omlet czy jajko na miękko.
Nie należy również zapominać o wzmocnieniu kości i zębów, co gwarantują produkty mleczne, dlatego polecane są jogurty, sery, twarogi czy szklanka mleka czy dostarczeniu witamin, które oferują smaczne owoce i warzywa.

Wiele dzieci przepada za płatkami, do których podejść należy z rezerwą a to z racji dość sporej ilości cukru. Wybierając je warto dlatego zwrócić uwagę na ich skład sięgająć po te najbardziej wartościowe.

Jajka, o których wspomnieliśmy przy okazji ciepłych dań, są produktami jak najbardziej polecanymi do wykorzystania ich na śniadanie. Jeśli istnieje taka możliwość, zaopatrujmy się w nie w gospodarstwach ekologicznych, w których kury mają możliwość chodzenia. Można kupić je również w sklepach, wówczas widnieje na nich symbol 0 lub 1. W jadłospisie dwu i trzylatka jajko może pojawiać się dwa lub trzy razy w tygodniu.
Doskonałą potrawą dla naszej pociechy jest zatem jajecznica przygotowana na niewielkiej ilości masła, jajko na miękko lub omlet.

Jedzenie śniadania nie powinno przebiegać w pośpiechu i nerwowej atmosferze. Nie można malca poganiać, dlatego należy tak zorganizować poranek, aby maluch miał możliwość spokojnego najedzenia się. I nawet jeśli tuż po przyjściu do przedszkola, czeka go posiłek, nie należy rezygnować z niego w domu, bowiem organizm potrzebuje mocy do rozruszania się i pokonania drogi do sali przedszkolnej, dlatego niech będzie to choćby niewielka, ale wartościowa porcja.

reklama

Suplementy

www.klubodchudzania.pl www.antykoncepcja.net www.astmaoskrzelowa.pl