Callanetics - trening i ćwiczenia

Callanetics - trening i ćwiczenia

Callanetics trening i ćwiczenia

Callanetics jest zestawem ćwiczeń wymyślonym przez Callan Pinckney, Amerykankę, która przez długą część swojego życia borykała się z problemami zdrowotnymi dotyczącymi postawy. Miała ona problemy z kręgosłupem, w efekcie których jedna z jej nóg była nieco krótsza od drugiej, musiała stosować pomoce ortopedyczne i nie mogła wykonywać regularnych ćwiczeń. Na domiar złego, po odbyciu długiej podróży, skutkiem noszenia ciężkiego plecaka okazały się znaczne problemy z kolanami. Zrozpaczona Callan (od której imienia pochodzi nazwa zestawu ćwiczeń), postanowiła opracować metodę modelowania sylwetki, która w żaden sposób nie będzie obciążała stawów.

Udało jej się tego dokonać, a opracowane przez nią w latach 60-tych ćwiczenia, osiągnęły wielką popularność, zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i za oceanem, i to nie tylko wśród osób borykających się z problemami zdrowotnymi. Stało się tak między innymi dlatego, że okazało się, iż opracowane przez nią ćwiczenia dawały nie tylko satysfakcję z ich wykonywania, ale także bardzo szybkie efekty w zakresie modelowania sylwetki i wzmacniania ciała.

Wykonanie godzinnego zestawu ćwiczeń Callanetics odpowiada wysiłkowi podjętemu w trakcie aż dwudziestu godzin klasycznego aerobiku. Dodatkowo, jego autorka odczuła znaczną poprawę stanu swojego kręgosłupa, gdy tylko zaczęła regularnie stosować swój pomysł.

Callanetics to metoda wykorzystująca ćwiczenie poszczególnych grup mięśni za pomocą precyzyjnych, niewielkich ruchów. Każdy zestaw ćwiczeń zawiera ćwiczenia rozgrzewające na ramiona, brzuch, pośladki, plecy, nogi i ćwiczenia rozciągające. Ćwiczenia callanetics były zaprojektowane z myślą o kobietach, ale są odpowiednie także dla mężczyzn. Program treningowy nie zawiera ćwiczeń wymagających ruchów gwałtownych, mających charakter jednorazowego, nadmiernego wysiłku, który mógłby być szkodliwy dla organizmu. Callanetics jest bezpieczny, dlatego mogą ćwiczyć go nawet osoby osiemdziesięcioletnie. Podstawy to ciągłe napinanie mięśni, zamiast naprzemiennego napinania i rozluźniania. Najistotniejszym z wymienionych wyżej elementów jest kolejność ćwiczeń. Każdy dobrze skonstruowany zestaw zawiera ćwiczenia rozgrzewające i rozciągające, stanowiące podstawę intensywnej pracy mięśni i wysiłku, następnie wykonuje się najdłużej trwające ćwiczenia zasadnicze, a po nich warto zastosować łagodne figury, dzięki którym ciało staje się odprężone i zrelaksowane.

Odpowiednia kolejność wygląda następująco: rozgrzewka, ćwiczenia na brzuch, ćwiczenia na nogi, ćwiczenia na biodra, ćwiczenia rozciągające. Każdy trening należy zacząć od dokładnej rozgrzewki całego ciała. Następnie wykonuje się ćwiczenia zasadnicze na brzuch, podczas których zmienia się tylko ułożenie nóg. W czasie kolejnych ćwiczeń, tym razem na nogi, do niektórych pozycji niezbędne jest podparcie, na przykład krzesło. Podczas ćwiczeń na biodra niezwykle istotne jest zajęcie prawidłowej pozycji. Na koniec wykonuje się ćwiczenia rozciągające w pozycji siedzącej, leżącej, klęczącej i siedzącej przy krześle. Przy wykonywaniu ćwiczeń trzeba koniecznie pamiętać o odpowiedniej postawie – ustawieniu stóp, wygięciu kręgosłupa. Ważny jest także oddech – powietrze należy wciągać nosem, a wypuszczać ustami.

Callanetics należy do rodzaju ćwiczeń, które każdy może wykonywać w zaciszu swojego domu. Są to proste ćwiczenia, które mogą przynieść bardzo dobre rezultaty, jeśli są wykonywane prawidłowo i regularnie. Skuteczny program callanetics, dla osób podejmujących walkę z otyłością, powinien być realizowany, co najmniej dwa razy w tygodniu przez godzinę. W trakcie ćwiczeń nie trzeba stosować żadnej szczególnej diety. Wystarczy zdrowo się odżywiać oraz unikać fast foodów i nadmiernego jedzenia słodyczy. Callanetics jest bezpieczny, ale pojawienie się niepokojących objawów to znak, aby przerwać trening.
Kobiety uprawiające ćwiczenia callanetics chwalą się widocznymi efektami już po dwóch tygodniach. Inne potwierdzają, że 1 godzina ćwiczeń callanetics równa się 20 godzinom zwykłego aerobiku. Co więcej, ten rodzaj ćwiczeń rzadko wywołuje ból mięśni czy urazy? Regularnie wykonywane ćwiczenia poprawiają postawę ciała. Widocznie ujędrnione są pośladki, uda i całe nogi, a według ćwiczących kobiet także piersi stają się bardziej uniesione i jędrne. Ramiona są silniejsze, a brzuch bardziej umięśniony. Całe ciało staje się bardziej elastyczne i giętkie.

Callanetics to intensywne ćwiczenia, które dość szybko dają pożądane efekty ze szczególnym uwzględnieniem ud, pośladków i brzucha. Tak jak każde inne ćwiczenia, wpływają na ogólną wydolność i kondycję organizmu. Bycie aktywną sprawia, że wiele kobiet jest mniej zestresowanych, za to bardziej radosnych i energicznych na co dzień. Skuteczność ćwiczeń Callanetics została potwierdzona przez tysiące osób, które postanowiły zająć się na poważnie swoją kondycją fizyczną i rozpocząć ćwiczenia. Regularne, codzienne treningi obejmujące godzinę wykonywania kolejnych ćwiczeń, dają widoczne, zachwycające rezultaty.

reklama

Suplementy

www.klubodchudzania.pl www.antykoncepcja.net www.astmaoskrzelowa.pl