Aqua aerobik

Aqua aerobik

Wizyta na basenie ma wiele zalet. Ruch w wodzie pomaga poprawić wygląd naszego ciała nie tylko je wysmuklając, ale i zmniejszając cellulit. Dodatkowo aktywne przebywanie w basenie masuje i odpręża nasze spięte ciało. Warto zatem już teraz należycie przygotować się do wakacyjnego urlopu i dać sobie szansę na poprawienie sylwetki. Aqua aerobik czas zacząć!

Aqua aerobik jest doskonałą propozycją dla każdego, bez względu na wiek. Dodatkową jego zaletą jest to, iż nie obciąża on układu kostno-stawowego, stąd na takie ćwiczenia decydują się często osoby mające problem z kręgosłupem, osteoporozą a także te, które przebyły urazy, złamania oraz cierpią na nadciśnienie tętnicze.
Trudne ćwiczenia są łatwiejsze do wykonania w basenie głównie ze względu na to, iż ciało w wodzie waży niemal 90% mniej, natomiast stawy zwiększają swoją ruchliwość. Dzięki temu przemiana materii poprawia się a sama limfa pod wpływem masowania ciała wodą przyspiesza swoje krążenie. Dzięki właściwościom wody w basenie istnieje możliwość wykonania wielu ćwiczeń, których poza nią nie bylibyśmy w stanie wykonać. Dowodem na to jest na przykład ćwiczenie polegające na wykonaniu obrotu wokół własnej osi przy złączonych nogach.

Aqua aerobik – dla kogo?

Aqua aerobik to ćwiczenia, na które mogą zdecydować się niemal wszyscy, w tym: dzieci i młodzież, kobiety w ciąży i po porodzie, kiedy przestaną już karmić piersią, osoby otyłe, którym trudno jest wykonywać ćwiczenia poza basenem.

Aqua aerobik - zalety

Aqua aerobik jest doskonały również dla osób, które nie potrafią pływać. Ćwiczenia w wodzie pozwalają na oswojenie się z nią.
Poza widoczną poprawą sylwetki, w tym zmniejszenie cellulitu, masaż i ujędrnianie ciała, aqua aerobik ma jeszcze szereg innych zalet. Jedną z nich jest poprawa kondycji, co może być świetnym rozpoczęciem uprawiania innych sportów. Aqua aerobik to ćwiczenia, które są dobrą propozycją dla wszystkich tych, którzy pragną wcielić do swojego życia ruch. Zastane przez lata ciało w wyniku ćwiczeń w wodzie nie będzie narażone na wystąpienie zakwasów, które utrudniają poruszanie się w pierwszych dniach aktywnych treningów. Warto wspomnieć również o tym, iż nie wymagają one od rozpoczynającego dużej sprawności fizycznej, dlatego tym bardziej polecane są, jeśli planujemy ponownie stać się aktywnymi fizycznie.

Aqua aerobik – rodzaje ćwiczeń

Istnieje kilka rodzajów ćwiczeń, na jakie możemy się zdecydować podczas wizyty na basenie.

Tradycyjny Aqua aerobik to połączenie ruchu z wodą oraz muzyką. Są świetną propozycją dla wszystkich tych, którym zależy na zrzuceniu zbędnych kilogramów, poprawie kondycji oraz usprawnieniu ciała. Ze względu na swą dynamiczność nie są polecane dla osób otyłych, z ponad dwudziestokilogramową nadwagą.

Aqua aerobik z elementami pilates – wersja ćwiczeń łagodniejszych wykonywanych na płytkiej wodzie. Ze względu na ten fakt polecane osobom, które nie potrafią pływać lub boją się wody a także dla tych, którym nie zaleca się dużego wysiłku fizycznego. W tej wersji ćwiczeń kładzie się nacisk na jakość ich wykonywania, przy czy sama ich ilość jest mniej istotna.

Aqua aerobik z elementami pilates i jogi – te ćwiczenia dedykowane są dla kobiet w ciąży. Organizuje się je w niewielkich, najczęściej pięcioosoowych grupach. Celem tych ćwiczeń jest zmniejszenie objawów typowych dla ciąży, a więc obrzęków kończyn a także wzmocnienie mięśni, poprawienie krążenia, spalenie kalorii. Najważniejsze jest tu odprężenie i poprawa samopoczucia.

reklama

Suplementy

www.klubodchudzania.pl www.antykoncepcja.net www.astmaoskrzelowa.pl