Czy warto jeść owoce cytrusowe

Czy warto jeść owoce cytrusowe

O tym, że warto jeść, wiemy bardzo dobrze. Są bowiem źródłem wielu cennych składników, dzięki którym dostarczamy witamin, obniżamy poziom cholesterolu, pobudzamy przemianę materii.

W kolorze słońca

Słońce pobudza nas do życia i bez niego stajemy się apatyczni i zniechęceni. W naszej diecie nie powinno zabraknąć ów w jego kolorze, a to ze względu na swe wszechstronne możliwości.

Pomarańcza

Owoc ten jest źródłem beta-karotenu, który w przeistacza się w A, witaminy C – ważnego antyoksydantu zwalczającego niekorzystnie wpływające na organizm cząsteczki tlenu, które powstają pod wpływem stresu, palenia ów, alkoholu a także wody. 
Pomarańcze należy jeść z białą częścią skórki oraz błonkami rozdzielającymi cząstki. Są one źródłemflawonoidów wzmacniających funkcje witaminy C. Dzięki nim witamina ta jest lepiej przyswajana przez organizm.

Cytryna

Owoc skupiający w sobie spore ilości witaminy C. Sięgamy po nią w okresie zimy, kiedy to dodajemy ją do herbaty. Nie należy jednak rezygnować z niej w pozostałych porach roku, jest idealna do zimnych napojów.
Prócz witaminy C cytryna zawiera również rutozyd, substancję, która pomaga zatrzymać w organizmie witaminę C a także terpeny zwiększające ilość produkowanej śliny. Sprawia to, iż spożywanie cytryny nie tylko zwiększa odporność, ale również poprawia metabolizm i wspomaga oczyszczanie organizmu z toksyn.
W celu wyciśnięcia z cytryny jak największej ilości soku należy przetrzymywać ją w temperaturze 10 stopni C, następnie przed rozcięciem owocu warto poturlać ją przez chwilę, lekko uciskając.

Grejpfrut

Grejpfrut jest owocem, po który sięga nie każdy a to ze względu na swój gorzkawy smak. Wiedzieć jednak warto, iż skrywa w sobie wiele cennych witamin, jest niskokaloryczny i orzeźwiający. Owoc ten wzmacnia odporność, oczyszcza organizm, wykazuje właściwości antyoksydacyjne.
Znacznie więcej witaminy C znajduje się w owocach czerwonych i pomarańczowych, aniżeli żółtych.

Ananas

Warte podkreślenia jest to, iż należy sięgać tylko po świeże ananasy. Wersja w puszcze zawiera ogromną ilość cukru, poza tym pozbawiona jest w procesie obróbki wielu cennych składników. Owoce niedojrzałe z kolei zakwaszają organizm, co nie wpływa korzystnie na jego kondycję.
Świeży ananas posiada sporą ilość potasu, wapnia, żelaza, fosforu, cynku, witaminy C oraz witamin z grupy B. W ananasie znajduje się także bromelia, substancja, która oczyszcza organizm, usprawnia mikrokrążenie, pobudza metabolizm, pomaga usunąć zbyt dużą ilość płynów z tkanek. Podobne działanie wykazuje również potas, bowiem wspomaga on pracę nerek i usuwanie nadmiaru wody.

reklama

Suplementy

www.klubodchudzania.pl www.antykoncepcja.net www.astmaoskrzelowa.pl