Prosty obiad

Prosty obiad

Nie od dziś wiadomo, że ogromny wpływ na nasze zdrowie i codzienne samopoczucie ma nasz tryb życia, a szczególnie to co jemy. Większości z nas w codziennej bieganinie brakuje czasu i energii na to, by zaplanować i przygotować wartościowy posiłek. Po ciężkim dniu w pracy wychodzimy z założenia, że lepiej zjeść coś na szybko, a zaoszczędzony czas spędzić na odpoczynku, najlepiej przed komputerem lub telewizorem. To blednę myślenie, które bardzo nam szkodzi!

Nieprawidłowe odżywianie może być przyczyną wielu groźnych chorób. Jedząc nieprzemyślane posiłki, przygotowane często z gotowych i pełnych konserwantów produktów ze sklepowej półki, nie dostarczamy naszemu organizmowi odpowiedniej ilości witamin i mikroelementów. Skutki takiego odżywiania mogą znacznie utrudniać nam życie. Osowiałość, bóle głowy, problemy z włosami, paznokciami i cerą – to tylko niektóre z objawów złej diety.

Wbrew powszechnej opinii, istnieje wiele przepisów na zdrowy, łatwy i szybki w przyrządzeniu obiad. W tym celu potrzebować będziemy tylko kilku, podstawowych składników, takich jak świeże warzywa, mrożone ryby, a także produkty sypkie: kasza, makaron lub ryż, które szybko się gotują. Jeśli lubimy mięso, możemy zaopatrzyć się w kiełbaski lub parówki, które można szybko posiekać, podsmażyć i dodać do potrawy. Świetnie będą smakować zarówno z ryżem, jak i z kaszą.

Zapiekanka makaronowa

Z kiełbasy i makaronu w kilkanaście minut możemy wyczarować przepyszną zapiekankę, z dodatkiem swoich ulubionych składników: np. z żółtym serem, kalafiorem, czy też brokułami. Zamiast mięsa możemy także dodać rybę, np. tuńczyka z puszki. Wszystkie składniki umieszczamy w żaroodpornym naczyniu, dodajemy przyprawy i wstawiamy do piekarnika. 15 minut później możemy zajadać się pyszną, sytą i pełnowartościową potrawą.

Z makaronu można także przyrządzić spaghetti. Wystarczy go ugotować, a z pomidorów z puszki, czosnku, posiekanej cebuli i przypraw przyrządzić sos. Do sosu można dodać także wspomniane już wcześniej posiekane i podsmażone kiełbaski, na koniec posypać potrawę startym żółtym serem i gotowe! Całość nie powinnam nam zająć więcej niż 30 minut.

Ryba z ryżem

Kolejny szybki pomysł na obiad to ryż lub kasza, z rybą i warzywami. Zarówno kasza, jak i ryż gotują się zaledwie w 10 minut, a mrożoną rybę wystarczy przyprawić i wrzucić na patelnię lub (jeśli chcemy, aby było jeszcze zdrowiej) upiec ją w piekarniku.

Koktajle i soki warzywno-owocowe

Jeśli mamy ochoty komponować surówki, zamiast tego możemy przyrządzić sobie zdrowy i smakowity koktajl! Wystarczy że zmieszamy kefir lub jogurt z rzodkiewkami, zielonym ogórkiem i np. koperkiem. Przy użyciu kuchennego robota zajmie nam to około 5 minut. Dobrym pomysłem są także przecierowe soki warzywne, owoce lub warzywno-owocowe. Możemy przyrządzić je sami, miksując marchewkę, pietruszkę, jabłka, banany itp. lub kupić w sklepie gotowy sok. Taki napój warto także wypić w ciągu dnia, jest łatwy i szybki w przygotowaniu, dostarczy naszemu organizmowi mnóstwo witamin. Regularne picie z pewnością przyczyni się do poprawy naszej kondycji, zarówno fizycznej, jak i psychicznej.

To jednak tylko, zaledwie kilka możliwości na szybki i zdrowy, w rzeczywistości jest ich o wiele więcej! Wiele przepisów zleźć można w internecie, wśród nich nawet najbardziej wybredni smakosze, z pewnością znajdą coś dla siebie. Aby oszczędzić sobie także trudu codziennych zakupów na obiad, warto pomyśleć o wszystkim zawczasu. Wybierając się na duże zakupy do hipermarketu zaopatrzmy się więc, w jak największą ilość ryżu, kaszy i makaronu, a także produkty w puszkach, które mają zwykle długą datę przydatności do spożycia. Z tych produktów zawsze uda nam się wyczarować coś szybko i pysznie.

Powiedzenia typu - „Nie gotuje, bo nie umiem”, nie mają racji bytu, wiele potraw jest przecież tak prostych w przygotowaniu, że nawet dziecko mogłoby sobie poradzić! Przygotowując nieskomplikowane posiłki nie musimy się także stresować, martwiąc ewentualnym niepowodzeniem – takie gotowanie to sama przyjemność.

Prosty obiad może być równie smaczny i zdrowy, jak ten, przygotowany przez doświadczonego kucharza, który zamówilibyśmy w renomowanej restauracji. Porzućmy także w kąt niezdrowe zupy błyskawiczne i talony na obiad do Mc Donalda, załóżmy kuchenny fartuszek i do dzieła!

reklama

Suplementy

www.klubodchudzania.pl www.antykoncepcja.net www.astmaoskrzelowa.pl