Najpopularniejsze i najskuteczniejsze diety odchudzające

Najpopularniejsze i najskuteczniejsze diety odchudzające

Dieta na odchudzanie

Chęć utraty kilku kilogramów i zredukowania tkanki tłuszczowej powoduje iż postanawiamy przejść na dietę. Dieta na odchudzanie to zestaw kroków i reguł zapewniających nam, że gdy będziemy się do nich stosować zmniejszymy masę ciała. Istnieje ich kilkadziesiąt, a oto najpopularniejsze z diet na odchudzanie:

  1. Dieta Dukana- jedna z najpopularniejszych, tzw. dieta białkowa czy proteinowa. Składa się ona z kilku faz. Pierwsza faza polega na spożywaniu głownie protein. W fazie drugiej do protein dodajemy warzywa, a w trzeciej – owoce, z kilkoma wyjątkami. W fazie czwartej możemy jeść wszystko w rozsądnych ilościach. Z tym że 1 dzień w tygodniu należy poświęcić ścisłej diecie proteinowej, a każdego dnia należy spożyć trzy łyżeczki otrąb owsianych. Przestrzeganie tych dwóch zasad daje nam gwarancję utrzymania wagi.
  2. Dieta na odchudzanie 1000 kalorii – polega na zliczaniu kalorii spożywanych posiłków, tak aby nie przekraczały liczby tysiąc.
  3. Dieta Kopenhaska – trwa 13 dni, ma na celu zmianę naszej przemiany materii. Nie można jej ani skracać ani przedłużać. Jest to dieta rygorystyczna, dzięki niej możemy zrzucić do 20 kg. Rozsądne odżywianie po zakończeniu tej diety daje nam gwarancję na utrzymanie wagi przez najbliższe 2 lata.
  4. Dieta na odchudzanie uwzględniająca grupy krwi – polega na doborze pokarmów które będą najlepiej przyswajane przez nasz organizm biorąc pod uwagę grupę krwi. Dzięki tej diecie możemy schudnąć, zwiększyć zasoby energii, zmniejszyć dolegliwości układu krążenia oraz pozbyć się toksyn.
  5. Dieta na odchudzanie wiosenna- tzw. nowalijkowa, wykorzystuje ona owoce i warzywa które występują w porze wiosny. Bazuje ona przede wszystkim na rzodkiewce, szczypiorku, ogórkach, pomidorach, papryce, kiełkach, selerze, młodych buraczkach, natce pietruszki, cykorii, kalafiorze, kalarepie, cebulce itp. Podstawową zasadą tej diety na odchudzanie jest spożywanie posiłków 5 razy dziennie, ok. 1300-1500 kcl, wyeliminowanie słodyczy oraz picie wody ok. 2l dziennie.
  6. Dieta łatwostrawna- polega na jedzeniu takich produktów, które szybko zostaną strawione w naszym organizmie i równie szybko go opuszczą. W tej diecie należy wyeliminować tłuszcze. Dopuszczalne są zupy mleczne, krupniki i kleiki w których nie dodaje się zasmażek. Potrawy nie mogą być smażone ani jedzone na surowo.
  7. Dieta South Beach- jej głównym celem jest zrzucenie 6 kg w dwa tygodnie bez uczucia głodu i efektu jojo. Głównym składnikiem tej diety na odchudzanie są białka, następnie węglowodany o indeksie glikemicznym niższym niż 50 (owoce, warzywa i ziarna) a na końcu tłuszcze nienasycone. Gdy zwiększamy którąś grupę pokarmów
  8. to robimy to kosztem innej.
  9. Dieta kapuściana – to dieta modna, znana i szybka. Jest to tzw. dieta szwedzka, kalifornijska czy kanadyjska. Dieta ta nie wymaga wysiłku. Jedząc prawie samą kapustę można w ciągu tygodnia schudnąć do 5 kg.
  10. Dieta jogurtowa – polega na codziennym spożywaniu kilku rodzajów jogurtów. Na takiej diecie odchudzającej można stracić w ciągu tygodnia do 6 kg.
  11. Dieta śródziemnomorska – uznawana za jedną z najzdrowszych diet, mogą ją stosować wszyscy, nawet całe życie. Pozwala ona stracić do 4 kg w ciągu miesiąca. Podczas takiej diety spożywamy duże ilości warzyw, owoców, kasz, makaronów, ryb, owoców morza i pełnoziarnistego pieczywa, do potraw dodajemy dużą ilość czosnku i cebuli, a do sosów i zup – oliwę z oliwek.
reklama

Suplementy

www.klubodchudzania.pl www.antykoncepcja.net www.astmaoskrzelowa.pl