Kiełki

Kiełki

Kiełki – właściwości: jeśli pragniemy cieszyć się doskonałą kondycją zdrowotną i mieć siłę oraz energię warto sięgnąć po kiełki i regularnie je spożywać. To właśnie ze względu na ich wiele zdrowotnych właściwości ten przysmak cieszy się ogromną rangą popularności. Czym są kiełki i jakie właściwości zdrowotne posiadają?

Przysmak, jakim są kiełki znany był już zarania dziejów. Jak powszechnie wiadomo, ich regularne spożywanie przyczyniało się do polepszenia kondycji zdrowotnej, a także chroniły organizm przed wieloma groźnymi chorobami. Około pięciu tysięcy lat temu ich właściwości zostały docenione przez Chińczyków, którzy stosowali je, jako lek wspomagający walkę z wieloma dolegliwościami zdrowotnymi. Ich aspekty zdrowotne i korzystne działanie na zawsze wpisały się w kulturę Dalekiego Wschodu, gdzie ich spożywanie zostało rozpowszechnione. Te niezwykle sympatyczne nitki o zielonym zabarwieniu powinny gościć w naszej diecie każdego dnia.

Możemy je dowolnie zestawiać z dressingami i sałatkami, dodawać do posiłków, przystawek czy też spożywać osobno w formie przekąski między posiłkami.

Spożywanie kiełków przyczynia się do uzupełnienia niedoboru wielu substancji w naszym organizmie, między innymi są to: witaminy, składniki mineralne, białka. Jeśli zatem pragniemy czuć się w pełni sił warto skłonić się ku regularnemu spożywaniu tejże przekąski i sprawić, aby na stałe zagościła w naszym harmonogramie żywieniowym. W pierwszej kolejności warto sobie uświadomić, że kiełki możemy dodawać do codziennych posiłków. Mogą nam towarzyszyć zarówno w trakcie pory obiadowej, jak również w przerwach miedzy kolejnymi daniami.

Kiełki i ich właściwości są niezwykle zdrowe, o czym warto się przekonać.

Do głównych a zarazem najważniejszych właściwości tego przysmaku należy przede wszystkim duża zawartość beta karotenu, witaminy B, witaminy C. Ponadto to właśnie w ich składzie znajdziemy bardzo dużo substancji mineralnych takich jak potas, żelazo, magnez, fosfor, wapń, jod, cynk, selen. Warto również zapamiętać, że regularne spożywanie kiełków przyczynia się do powiększenia zapasów błonnika w organizmie i wzmacnia dzięki temu naszą odporność na różnego rodzaju wirusy czy groźne choroby. Ponadto, szczególną ciekawostką dla osób pracujących umysłowo jest fakt, iż główną z właściwości kiełków jest obecność kwasów omega 3, które wzmacniają pamięć i koncentrację podczas pracy. Warto mieć również na uwadze, że systematyczne spożywanie tej przekąski przyczynia się do lepszej kondycji naszej skóry, przez co jest ona odporna na szkodliwe działanie wolnych rodników, tym samym unikamy przedwczesnego starzenia się. Kiełki przyczyniają się również do wzmocnienia mięśni, skóry, włosów i paznokci. Dzięki ich systematycznemu spożywaniu możemy uchronić się przed chorobą miażdżycową oraz chorobami nowotworowymi, dlatego zaleca się ich regularne spożywanie i dodawanie do posiłków, które spożywamy każdego dnia.

Sposób na zdrowie? Spożywanie regularnie kiełków.

Najkorzystniejszą zaletą, przemawiająca za regularnym spożywaniem kiełków jest to, iż nie zawierają one zbyt dużo kalorii i nie powodują wzdęć. Na układ trawienny działają odciążająco i cechują się także właściwościami oczyszczającymi nasz organizm od wewnątrz, odpowiednio nadzorują pracę gospodarki wewnętrznej w naszym układzie. Należy również pamiętać, że kiełki wspomagają proces odchudzania, dzięki czemu szybciej możemy osiągnąć wymarzone efekty i cieszyć się doskonałą kondycją fizyczną. Ponadto chronią człowieka przed wieloma chorobami o charakterze cywilizacyjnym i dodatkowo uodparniają nasz organizm przed wieloma niebezpieczeństwami czyhającymi w powietrzu. Mowa oczywiście o alergii. Spożywanie kiełków zaleca się niemalże wszystkim – dzieciom, dorosłym i osobom w podeszły wieku. Kobiety w ciąży powinny także je spożywać, jeśli zależy im na doskonałym zdrowiu i energii.

Szeroki wybór kiełków pozwala urozmaicić dietę. Na polskim rynku warzywnym dostępny jest szeroki wybór kiełków, które różnią się nie tylko pochodzeniem, ale również wieloma właściwościami. Kiełki rzodkiewki są obfitym źródłem kwasów omega 3 i witamin takich jak: E, H, A, B, C, a także źródłem wielu składników mineralnych. Cechują się właściwościami przeciwzapalnymi oraz uodporniają nasz organizm przed wirusami. Działają łagodząco na wątrobę oraz zwalczają infekcję układu moczowego i dolnych dróg oddechowych. W przypadku zakupu kiełków lucerny powinniśmy pamiętać o tym, że jest to źródło wielu wartościowych białek oraz kwasu foliowego. Regularne przyjmowanie do organizmu tego produktu sprawi, że będziemy mieli mocniejsze kości i zęby, a nasz organizm będzie wolny od wszelkich dolegliwości związanych z reumatyzmem. Natomiast kiełki rzeżuchy to źródło nie tylko witamin, ale przede wszystkim olejków o charakterze eterycznym.

reklama

Suplementy

www.klubodchudzania.pl www.antykoncepcja.net www.astmaoskrzelowa.pl