Gwiazdka w wersji light

Gwiazdka w wersji light

Żeby uniknąć przejedzenia, a jednocześnie nie rezygnować z tradycyjnych świątecznych dań, można przygotować mniej kaloryczne potrawy. Wbrew pozorom nie jest to trudne. Wystarczy tylko stale przestrzegać określonych zasad. Podstawową sprawą jest zmiana sposobu myślenia. Więcej nie znaczy lepiej ani smaczniej. Sałatka jarzynowa nie musi pływać w majonezie, a ryba czy mięso ociekać tłuszczem.

Co pić?
Nie można zapominać o piciu. Najlepsza jest niegazowana woda mineralna lub źródlana, gdyż poprawia trawienie, a wypełniając żołądek sprawia, że zjadamy mniej. Warto też skosztować kompotu z suszonych owoców i wypić filiżankę zielonej herbaty.
Zielona herbata nie tylko orzeźwia, ale przyspiesza spalanie tłuszczu, oczyszcza i wzmacnia organizm, a także zapobiega zwężaniu się naczyń krwionośnych i obniża poziom cholesterolu. Kilka filiżanek sprawi, że po świątecznym posiłku nie będziemy cierpieć na niestrawność.

Piecz zamiast smażyć
Warto pomyśleć o zmianach w świątecznym menu i odejść od tradycyjnych dwunastu potraw, z których większość jest ciężkostrawna. Plusem wigilijnej kolacji są z pewnością ryby. Jednak zamiast smażonego karpia lepiej zjeść go na przykład w galarecie, albo upiec. To bardzo tłusta ryba, a w panierce staje się ciężej strawna. Jeśli jemy bigos, to koniecznie z czerwonym winem. Zaś czerwone pieczone mięsa można z powodzeniem zastąpić drobiem, np. indykiem, bądź pieczoną rybą morską: łososiem, dorszem, tuńczykiem lub solą. Uzupełnieniem potraw powinien być chrzan, który usprawnia trawienie. Nie zapominajmy również o tradycyjnym kompocie z suszonych owoców. Solidna porcja błonnika w nim zawarta, pomoże złagodzić kłopoty żołądkowe.

Jak zachować umiar w jedzeniu
1. Przed świątecznym posiłkiem wypij dużą szklankę niegazowanej wody mineralnej lub źródlanej. Ograniczy to Twój apetyt.
2. Nie łącz potraw słodkich i tłustych, ponieważ prowadzi to do problemów trawiennych. Deser zjedz dopiero pół godziny po kolacji.
3. Podczas posiłku nie śpiesz się i dokładnie gryź!
4. Do kolacji ubierz się w coś dopasowanego. Ta niewinna sztuczka spowoduje, że zastanowisz się nad nałożeniem kolejnej porcji.
5. Aby spróbować wielu różnych potraw, nakładaj wszystkie naraz na jeden talerz, po trochę z każdej.
6. Jeżeli nałożysz sobie za dużo, nie zjadaj wszystkiego do końca.
7. Rób przerwy w jedzeniu.
8. Przede wszystkim nie spędzaj całego dnia przy stole! Warto wybrać się na spacer, lub pobawić się z dziećmi.

Warto również sięgnąć po tabletki na trawienie, które ulżą naszemu żołądkowi i zmniejszą dyskomfort.

 

reklama

Suplementy

www.klubodchudzania.pl www.antykoncepcja.net www.astmaoskrzelowa.pl