Dieta upiększająca

Dieta upiększająca

Nasz wygląd jest często odzwierciedleniem tego, co dzieje się w organizmie. Lśniące włosy, mocne paznokcie, ładna skóra świadczą o tym, że dostarczamy sobie odpowiednią porcję witamin i minerałów. Jeśli jednak skóra jest szara, paznokcie się łamią a włosy są suche czy matowe jest to znak, że pora zmienić dietę.

Chcąc zatrzymać naturalne piękno warto wprowadzić do swojego jadłospisu dania zawierające cenne witaminy i składniki mineralne. Wiadomo bowiem, że są one potrzebne każdemu, bez względu na wiek, płeć czy wykonywany zawód.

Witaminy

Zacznijmy od witaminy młodości, czyli witaminy E. Znajdziemy ją w zielonych warzywach liściastych, a więc w sałacie, szpinaku, fasoli, a także w marchwi, orzechach włoskich i ziemnych, migdałach, olejach roślinnych, margarynie, pełnoziarnistej mące.
Witamina E zwalcza wolne rodniki, które przyczyniają się do starzenia skóry, dodatkowo wzmacnia naczynia krwionośne.

Witaminę A, inaczej beta karoten znajdziemy głównie w wątróbce wieprzowej i wołowej, wegetarianie natomiast powinni sięgać po pomidory, szpinak, brokuły, marchew oraz żółte owoce.
Odpowiada ona za utrzymanie skóry w odpowiednim nawilżeniu, regenerację komórek, hamuje proces rogowacenia się skóry.

Witamina B3 witamina PP, niacyna. Chcąc dostarczyć organizmowi tej witaminy należy zdecydować się na takie produkty spożywcze jak: chude mięso, wątróbka, ryby, grzyby, migdały, orzechy, mleko, drożdże, warzywa strączkowe, koper.
Witamina B3 wpływa korzystnie na kondycję włosów oraz skóry, poprawia jej koloryt i ukrwienie.

Witamina B5 (kwas pantotenowy) jest składnikiem ryb, wątróbki, serów pleśniowych, pestek słonecznika, jaj, brokułów, otrębów pszennych.
Szczególnie polecana, gdy zależy nam na regeneracji skóry oraz poroście włosów.

Witamina B6 (pirydoksyna) to witamina z grupy witamin B, którą znajdziemy w rybach, wątróbce, drobiu, grochu, fasoli, kapuście, kalafiorze, ziemniakach, bananach, odtłuszczonym mleku.
Wpływa na usprawnienie pracy gruczołów łojowych, hamuje wypadanie włosów.

Witamina B9 (kwas foliowy) to składnik zielonych warzyw – fasolki, brokułów, kapusty, szpinaku, bananów, ziaren zbóż, tuńczyka, wątróbki, żółtych serów.
Chroni przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi, regeneruje skórę.

Składniki mineralne

Poza witaminami duże znaczenie w utrzymaniu organizmu we właściwej kondycji mają składniki mineralne. Do tych najważniejszych należą: żelazo, wapń, miedź, cynk, magnez.

Magnez znajdziemy w natce pietruszki, fasolce, czekoladzie, kakao, orzechach włoskich, pestkach dyni, chlebie razowym.
Wpływa na poprawę samopoczucia, łagodzi nerwy, wzmacnia włosy i paznokcie.

Żelazo dostarczymy jedząc wątróbkę i czerwone mięso, wegetarianie natomiast powinni często jeść rośliny strączkowe i warzywa zielone.
Niedobór żelaza powoduje niedokrwistość, sprawia, że skóra traci blask a włosy i paznokcie osłabiają się.

Miedź dostarczysz jedząc pełnoziarniste pieczywo, żółty ser, kakao, czekoladę, groch, orzechy włoskie.
Jest bardzo ważnych składnikiem, bowiem opóźnia proces starzenia się skóry biorąc udział w syntezie kolagenu i elastyny, czuwa nad procesem barwienia skóry i włosów.

Selen to składnik zbóż, pestek dyni, orzechów, mięsa drobiu, ryb, ryżu, mleka.
Podobnie jak witamina E walczy z wolnymi rodnikami, opóźniając proces starzenia się skóry.

Wapń znajdziemy w rybach, serach i innych produktach mlecznych.
Czuwa nad wzmocnieniem paznokci.

Aby nasza dieta była wartościowa i korzystnie wpływała na kondycję całego ciała warto sprawić, by była ona zróżnicowana. Jeśli każdego dnia wprowadzimy do jadłospisu dania zawierające cenne składniki, możemy być pewni, że nasze samopoczucie i wygląd ulegną znacznej poprawie, czego Wam i sobie życzymy.

reklama

Suplementy

www.klubodchudzania.pl www.antykoncepcja.net www.astmaoskrzelowa.pl