Dieta jajeczna

Dieta jajeczna

Dla smakoszy jajek jest idealna. Dla tych, którzy za nimi nie przepadają, nie jest polecana a to z racji tego, iż właśnie one są bazą tej diety. Monotonna i niezbyt zdrowa, tak mówią o niej ci, którzy nie lubią smaku jajek. Błyskawicznie odchudza - i to jest jej największa zaleta, mówią inni, którzy ją przetestowali.

W ciągu kilku dni można schudnąć nawet 5 kg. Dietę tę należy stosować przez dwa tygodnie, wobec czego osiągnąć można naprawdę świetne rezultaty. Dieta ta spotyka się jednak z opiniami negatywnymi. Wielu dietetyków i lekarzy twierdzi, że w taki sposób można odżywiać się najwyżej 3-5 dni. Ze względu zatem na swój niekorzystny wpływ, nie jest zalecana dla osób cierpiących z powodu wysokiego cholesterolu oraz chorych na wątrobę. Ze względu na małe zróżnicowanie pokarmów wystąpić może efekt jo-jo.

Zalety jajek

Jajko jest cennym pokarmem zawierającym w swoim składzie pełnowartościowe białko, które, jak podkreślają dietetycy, wykazuje właściwości odchudzające – zaspokaja głód, natomiast w sam tłuszcz zamieniona zostaje jego niewielka część. Warte podkreślenia jest także to, iż jajka nie są bardzo kaloryczne. Jedno ma około 70 kcal. W ich składzie znajduje się wiele cennych witamin, w tym: witaminy A, D, E, K oraz substancji: magnez, nienasycone kwasy tłuszczowe, potas.
Ze względu na swoje cenne właściwości zdrowi ludzie mogą spożywać 3-4 jajka w tygodniu.

Dieta jajeczna polega na spożywaniu sporej ilości jajek. Każdego dnia je się 6 jajek ugotowanych na twardo. Taka mało zróżnicowana dieta może więc się znudzić i zniechęcić nawet fana jaj.
Jajek nie należy gotować zbyt długo. Maksymalny czas to 10 minut. Dłuższe gotowanie sprawia, że tracimy cenne składniki, jakie znajdują się w jajkach.

Spożywając jaja należy łączyć je z tłuszczem. Odpowiedni jest majonez, oliwa czy masło. Pamiętać trzeba również o piciu sporej ilości niegazowanej wody mineralnej, herbatek ziołowych oraz czarnej kawy. Każdego dnia w naszej diecie nie powinno zabraknąć również świeżych owoców i warzyw.

Dieta jajeczna opracowana przez amerykańskich dietetyków dopuszcza jedynie trzy posiłki w ciągu dnia.

Przykładowy jadłospis na jeden dzień:

Śniadanie:
2 jajka na twardo, jeden grejpfrut.

Obiad:
2 jajka na twardo, sałatka jarzynowa (marchew, seler, pomidor, jabłko, oliwa)

Kolacja:
2 jajka na twardo, jabłko lub pomarańcza.

reklama

Suplementy

www.klubodchudzania.pl www.antykoncepcja.net www.astmaoskrzelowa.pl