Dieta gryczana

Dieta gryczana

Dieta gryczana charakterystyka i opis

Szczupłe ciało bez grama tłuszczu jest marzeniem niemal każdej osoby. W dzisiejszych czasach panuje kult idealnej figury – dzięki odpowiedniemu wyglądowi można między innymi zdobyć łatwiej pracę, poznać nowe osoby, znaleźć partnera. Odchudzanie i posiadanie szczupłej sylwetki dla jednych jest koniecznością (np. modelki, aktorzy, sportowcy), dla innych zaś drogą do dobrego samopoczucia i samoakceptacji (np. nastolatki). Każda dieta jest tak skomponowana, aby można było uzyskać dzięki niej pożądane efekty jak na przykład utrata zbędnego tłuszczyku, przyrost masy mięśniowej, poprawa metabolizmu czy polepszenie stanu zdrowia.

Jedną z diet jest dieta gryczana pomaga ona pozbyć się w krótkim czasie zbędnych kilogramów. Jest ona bardzo prosta i oszczędna zarówno z punktu widzenia czasu, jak i pieniędzy. Gryka, inaczej niż inne kasze, zawiera mniej szkodliwych węglowodanów. Kasza gryczana jest bogatym źródłem białka, aminokwasów, witamin, mikroelementów (magnezu, fosforu, żelaza, wapnia, jodu, potasu). Dieta gryczana pomoże nie tylko pozbyć się nadwagi, ale wzmocni też naczynia krwionośne, oczyści wątrobę i jelita, zmniejszy poziom cholesterolu w organizmie, ureguluje przemianę materii. Takie zmiany w organizmie, pomogą skórze i włosom odzyskać równowagę.

Dieta gryczana nie dopuszcza cukru i soli, dlatego organizm traci wiele wody. Podczas stosowania diety gryczanej, nie będzie dokuczać zmęczenie, osłabienie, zawroty głowy. Dieta gryczana pomaga nie tylko pozbyć się zbędnych kilogramów, ale też normalizować masę ciała. Jest ona skuteczna wyłącznie w przypadku osób, które niedawno (podczas świąt, w czasie ciąży lub w wyniku stresu, itp.) przybrały na wadze. Ciężko jest pozbyć się zaawansowanej nadwagi. W pierwszych dniach diety następuje szybki spadek wagi, nawet do 1 kg dziennie, a wszystko w związku z utratą nadmiaru płynów. Prawdziwa utrata wagi zaczyna się później i spadek dodatkowych kilogramów następuje wolniej. Stosując dietę gryczaną po raz pierwszy, można stracić od 1-4.5 kg w ciągu tygodnia, w drugim tygodniu – 6-8 kg. Osiągnięte efekty będą cieszyły bardziej, jeśli będzie włączona aktywność fizyczna. Zacząć można od porannego spaceru lub gimnastyki.

Podobnie jak inne diety, również i ta ma swoje wady. Mimo bogatej zawartości istotnych składników mineralnych w gryce, dla organizmu jest to ilość niewystarczająca. Niedobór soli powoduje spadek ciśnienia, natomiast cukru – spadek stężenia glukozy. W diecie gryczanej należy przestrzegać 4 godzinnych przerw między posiłkami, a nie każdy to potrafi. Dieta gryczana trwa 1-2 tygodnie, czasami żeby osiągnąć dobre efekty można ją przedłużyć o miesiąc. Podczas tej diety zaleca się stosowanie multiwitamin. Dieta gryczana nie jest przeznaczona dla osób z wrzodami dwunastnicy, cukrzycą, nadciśnieniem, nadkwasotą żołądka. Nie mogą jej stosować kobiety w ciąży i karmiące piersią. Podczas diety, w ciągu dnia można wypić nie więcej niż 1 litr chudego jogurtu lub maślanki (o zawartości tłuszczu nie większej niż 1 %). Rano można wypić kawę lub herbatę bez cukru, zjeść nie więcej niż dwa jabłka.

W tej diecie należy używać kaszy gryczanej naturalnej, nieprzetworzonej i nie do „szybkiego przygotowania”. Kasza nie może być gotowana i duszona. Gryka zalewana jest wodą i namaczana. Należy wsypać grykę do miski i zalać gotującą się wodą, następnie pozostawić do namoczenia na 5-6 godzin. Tak przygotowana gryka zachowuje wszystkie niezbędne składniki odżywcze. Gryki nie można doprawiać solą, cukrem lub innymi przyprawami. Aby kasza nie była zbyt wodnista, ani zbyt sucha należy odmierzyć szklankę kaszy na dwie szklanki wody. Taka proporcja daje gwarancję odpowiedniej twardości kaszy po ugotowaniu. Gotowanie powinno odbywać się w garnku z grubym dnem, aby kasza nie przywierała. Ważnym jest także, aby gotowanie odbywało się na wolnym ogniu i pod przykryciem. Kasza gotowa jest do spożycia, wówczas gdy wchłonie wszystką wodę.

Aby po skończeniu odchudzania nie pojawił się efekt jo-jo, czyli powrót do poprzedniej sylwetki z kilkoma kilogramami dodatkowo, warto przejść etap utrwalania (stabilizacji) wagi. Jest równie ważny jak sama dieta. Stabilizacja wagi powinna trwać tyle, ile trwała sama dieta. Oczywiście pewne nawyki żywieniowe sprzed diety trzeba będzie koniecznie zmodyfikować, bo skoro już raz (albo więcej niż raz) doprowadziły do nadwagi, z całą pewnością doprowadzą do niej znowu. Ale do niektórych nawyków należy powrócić. Tyle tylko, że nie od razu. Właściwym będzie stopniowe wprowadzanie innych produktów, a kasza gryczana winna zając swoje miejsce w codziennym jadłospisie.

reklama

Suplementy

www.klubodchudzania.pl www.antykoncepcja.net www.astmaoskrzelowa.pl