Dieta dla urzędniczki

Dieta dla urzędniczki

Kobiety pracujące w biurach przez większość dnia zmuszone są do siedzenia przy biurku a ich aktywność w pracy ogranicza się często do podejścia do innego pracownika, kopiarki czy pomieszczenia, gdzie spożyć mogą lunch. Brak ruchu powadzi do odkładania się tłuszczyku, który pogarsza nasze samopoczucie. Co w takiej sytuacji? Nie należy załamywać rąk lecz wziąć życie w swoje ręce wprowadzając kilka ważnych zmian, co ważne, zmian korzystnie wpływających na samopoczucie oraz wygląd.

Dzień pracy urzędniczki

Dzień w pracy wielu kobiet pracujących za biurkiem jest dniem siedzącym, a więc czasem małej aktywności fizycznej. Nic zatem dziwnego, że kobiety pracujące w biurach muszą się bardzo pilnować, aby nie przytyć.
Siedzący tryb pracy sprawia, że, w trosce o wygląd swojej sylwetki, wprowadzić należy kilka ważnych zasad, których należy się trzymać, co przełoży się na osiągnięcie sukcesu, bowiem nie tylko ten zawodowy jest ważny.
Plan
Nie stawiajmy sobie zbyt wysokiej poprzeczki. Aby dobrze wyglądać wystarczy pozbyć się 1 kg w tygodniu. To znacznie rozsądniejsza decyzja aniżeli ta, w której założymy sobie zgubienie w ciągu tygodnia 5 kg. Pamiętajmy bowiem, że szybkie zrzucenie kilogramów to jedno, a utrzymanie tej wagi to drugie, przy czym to drugie jest często znacznie trudniejsze do uzyskania, aniżeli pierwsze.

Wychodząc do pracy należy skrupulatnie się przygotować. Oznacza to zabranie ze sobą drugiego śniadania czy lunchu, jak kto woli.
Co będzie najbardziej odpowiednie? Sałatka warzywna z oliwą z oliwek a także jabłko, które ugasi nasze pragnienie, ochotę na coś słodkiego oraz zabije uczucie głodu. Zrezygnować należy z bananów, awokado, suszonych owoców czy orzechów, które, choć wartościowe, są bardzo kaloryczne, wobec czego należy, wykazując się asertywnością, powiedzieć im „nie”.
W szufladzie biurka powinny znaleźć się przekąski, przy czym powinny nimi być wafle ryżowe, pieczywo chrupkie, marchewka, ogórek, chudy twarożek, otręby pszenne lub owsiane.
Nie powinno zabraknąć nam również zapasu niegazowanej wody mineralnej, która jest sprzymierzeńcem każdej osoby: gasi pragnienie, zabija uczucie głodu, oczyszcza organizm z toksyn. Wodę zastępować możemy herbatkami ziołowymi, których oczywiście nie należy słodzić.
Ograniczmy natomiast kawę, która wypłukuje magnez i podnosi ciśnienie (złośliwi mówią, że szef w zupełności wystarczy).

Niezależnie od diety pamiętać należy, że uczucie sytości odczuwane jest po około 20 minutach po posiłku, wobec czego warto mieć ten fakt na uwadze, jednocześnie pamiętając o długim przeżuwaniu każdego kęsa.

Fitness w biurze

Praca za biurkiem daje możliwość ćwiczenia, z czego, w trosce o własną sylwetkę, warto skorzystać.
Do dyspozycji mamy krzesełko, zatem usiądźmy na nim wygodnie, wyprostujmy plecy. Następnie pochylmy głowę tak, by znalazła się ona pomiędzy naszymi kolanami (być może warto uprzedzić o naszych poczynaniach koleżanki i kolegów). Ręce powinny luźno opadać na podłogę i dotykać jej. W takiej pozycji należy pozostać 3 sekundy, następnie podnieś tułów i rozluźnić się. Odczekać ponownie 3 sekundy i powtórzyć ćwiczenie jeszcze 4 razy. Ćwiczenie to doskonale zwalcza odstający brzuszek.
Kolejne ćwiczenie na smukłą talię wykonać można wykorzystując krzesło obrotowe. Siedząc na nim głęboko i przytrzymując się mocno biurka należy skręcać energicznie biodrami raz w prawą, raz w lewą stronę, przy czym barki i tułów muszą być wyprostowane i nie ruszać się. Ćwiczenie należy powtórzyć w serii 20 skrętów w prawo i 20 w lewo.
W przypadku konieczności popracowania nad udami polecamy wykonanie kolejnego ćwiczenia, także z wykorzystaniem krzesła. Należy na nim usiąść tak, by kolana tworzyły kąt prosty. Nie zmieniając kąta podnosimy jedną nogę w górę i napinamy mięśnie uda. Następnie opuszczamy nogę i podnosimy drugą. Każdą nogę podnosimy 20 razy.

Przy odrobinie samodyscypiny oraz wprowadzeniu do naszego życia ruchu i zmian w żywieniu poprawić możemy swoją sylwetkę a tym samym samopoczucie.

reklama

Suplementy

www.klubodchudzania.pl www.antykoncepcja.net www.astmaoskrzelowa.pl