Dieta dla typu figury

Dieta dla typu figury

Jabłko, gruszka, klepsydra – kobiece sylwetki przybierają różne kształty, co sprawia, że w różnych miejscach zbędny tłuszczyk wykazuje tendencję do odkładania się. Zjawiskiem typowym jest to, iż w czasie stosowania diety chudniemy tam, gdzie najmniej nam na tym zależy, jednak, okazuje się, istnieją sprawdzone sposoby, by sylwetka spełniała nasze oczekiwania. Jak to osiągnąć? Zgłębiając, a następnie wykorzystując wiedzę znajdującą się poniżej.

Typy sylwetki

Typ sylwetki, niezależnie czy kobiecej, czy męskiej, podzielić można na trzy rodzaje: gruszka, jabłko oraz klepsydra. To właśnie od nich zależy to, jak tyjemy, a więc w których partiach ciała tkanka tłuszczowa częściej się odkłada, i chudniemy, a więc skąd znika. Okazuje się bowiem, że wiele zależy od genetycznych skłonności, jednak, co warte podkreślenia, stosując dobrze dobraną dietę oraz poddając się odpowiednim ćwiczeniom, jesteśmy w stanie w znaczący sposób wpłynąć na zmianę swojego wizerunku.

Typ sylwetki Gruszka

Charakterystyka: Jak sama nazwa wskazuje górna część ciała jest drobna, ramiona smukłe, zaś talia wąska. Problem rozpoczyna się nieco niżej, od bioder, poprzez pupę po uda, które w omawianym typie są znacznie obfitsze i to właśnie te partie ciała narażone są na odkładanie się tłuszczu, a co za tym idzie, właśnie stąd najtrudniej się go pozbyć.
Taki typ sylwetki częściej prezentują kobiety, aniżeli mężczyźni.

Dieta: dieta gruszki powinna obfitować w białko, które łatwo zamieniane jest w energię, dlatego doskonałymi produktami są dla tego typu sylwetki: owoce i warzywa, ryby, mięso oraz chude sery.
Gruszki powinny ograniczać spożywanie białego pieczywa, tłustych sosów, wędzonek oraz konserw.

Ćwiczenia: doskonałymi ćwiczeniami wyszczuplającymi biodra jest aerobik oraz skakanie na skakance (najbardziej odpowiednie są wysokie skoki ze złączonymi stopami, podczas których będą one uderzały pośladki). Aby delikatnie rozbudować górną część ciała można wykorzystać
ćwiczenia z hantlami.

Typ sylwetki Jabłko

Charakterystyka: sylwetka prezentująca ten typ przypomina jabłko lub piłeczkę, zatem od ramion po uda ciało jest zaokrąglone, nie widać wcięcia w talii. Nogi Jabłka są stosunkowo długie i smukłe. Tłuszcz w tym typie sylwetki odkłada się przede wszystkim na brzuchu, skąd też trudno się go pozbyć.

Dieta: najbardziej odpowiednia jest ta zawierająca małą ilość tłuszczu. Wrogami są smażone potrawy oraz tłuszcz zwierzęcy, zaś polecanymi produktami: ryby, drób, nabiał, warzywa bogate w błonnik, a więc na przykład morele, figi, porzeczki, jeżyny. Niemal diabelskim połączeniem jest zestawienie cukru z tłuszczem, co wykorzystywane jest między innymi w produkcji ciasteczek.

Ćwiczenia: odpowiedni, podobnie jak w przypadku Gruszki, jest aerobik a także jazda na rowerze, podczas której intensywnie pracują mięśnie brzucha. Po sezonie proponujemy wykorzystać Orbitrek.

Typ sylwetki Klepsydra

Charakterystyka: sylwetka proporcjonalna – z rozbudowaną górą (ramionami), wcięciem w talii oraz obfitymi udami. Jeśli nadwaga jest niewielka, tkanka tłuszczowa rozkłada się równomiernie, jeśli jednak przedział dopuszczalnej wagi zostanie przekroczony sporo, magazyny tłuszczu lokalizują się głównie w okolicy ramion.

Dieta: na liście zakazanych potraw powinny znaleźć się dania smażone oraz słodzone napoje. Poza tym Klepsydra może jeść niemal wszystko, jeśli jednak zachowa umiar i porcje będą niewielkie.

Ćwiczenia: najbardziej odpowiednie będą ćwiczenia, które pozwolą wysmuklić jednocześnie i ramiona, i uda, zatem Klepsydra powinna regularnie odwiedzać basen.

Wytrwałość, systematyczność, sukces...

Nie należy liczyć, że sylwetka wysmukli się w ciągu miesiąca. Jeśli tak by było, nie byłoby problemu otyłości, a co za tym idzie rozmaitych diet, odchudzania i ćwiczeń poprawiających sylwetkę. Ważne jest dlatego nastawienie się na tak zwane odchudzanie długofalowe oraz połączenie diety z treningiem.
Ci, którzy nie mają silnej woli oraz dopiero rozpoczynają pracę nad poprawą swojej sylwetki, powinni skorzystać z usług osobistego trenera. Osoba taka dobierze zestaw adekwatnie do potrzeb, dzięki czemu skupimy się przede wszystkim na pracy tych partii ciała, które poprawy wymagają.
Nie zniechęcajmy się, jeśli po miesiącu pracy efekty nie są widoczne. Organizm potrzebuje czasu na tak zwany rozruch, po którym może być tylko lepiej.

reklama

Suplementy

www.klubodchudzania.pl www.antykoncepcja.net www.astmaoskrzelowa.pl