Dieta anaboliczna

Dieta anaboliczna

Dieta anaboliczna została stworzona przez Dr. Mauro Di Pasquqle. Jej celem jest utrata wagi ciała przy jednoczesnym utrzymaniu dotychczasowej masy mięśniowej. Przeważnie ten program żywieniowy jest stosowany przez kulturystów i osoby, które chcą posiadać szczupłą sylwetkę uwydatniającą umięśnienie. Dieta anaboliczna to program żywieniowy, w którym okresowo spożywa się małe ilości węglowodanów na przemiennie z okresami bogatymi w duże dawki węglowodanów. Taka strategia jest dość skuteczna, jeśli chcemy dość szybko spalić tkankę tłuszczową.

Fazą początkowa tej diety jest okres “ubogi” w węglowodany i ma on na celu przestawianie naszego metabolizmu na fazę, w której będziemy mogli spalić tłuszcz najszybciej jak to jest tylko możliwe. Podczas tego początkowego okresu osoby stosujące tą dietę mogą odczuwać symptomy takie jak: zawroty głowy i zmęczenie. Objawy te najczęściej mijają w przeciągu pierwszych czterdziestu ośmiu godzin.

Jest to spowodowane tym, iż nasz organizm przestawia się z fazy, w której to czerpie energię z węglowodanów na fazę, w której energia jest pobierana z tkanki tłuszczowej.

Dieta anaboliczna – opis i zalecenia żywieniowo treningowe

W pierwszym tygodniu tego programu żywieniowego należy przyjmować nie więcej niż 30 gram węglowodanów dziennie, ma to na celu przestawić jak najszybciej metabolizm tak, aby rozpoczął się okres spalania zmagazynowanego tłuszczu. Ćwiczenia i trening fizyczny są bardzo ważnym dodatkiem w tej początkowej fazie diety. Po upływie tego początkowego etapu osoby stosujące tą dietę powinny przestawić się na jadłospis zawierający duże ilości węglowodanów. Takie postępowanie ma na celu wspomóc i dodać więcej energii do naszego intensywnego programu treningowego. Cykl ubogi w węglowodany powinien trwać jeden tydzień, a cykl bogaty w węglowodany przeważnie stosuje się przez okres dwóch dni, po czym powinna znowu nastąpić zmiana na okres, w którym będziemy spożywać ograniczone ilości węglowodanów.

Podczas okresu z małą ilością węglowodanów nasze posiłki powinny zawierać 55 – 60% tłuszczów, 30 – 35% białka i nie więcej niż 30 gram węglowodanów każdego dnia. Dzienne posiłki powinny być małe, podzielone na 5-6 porcji i spożywane w okresie, w którym czujemy głód. Ilość przyjmowanych kalorii powinna być obliczana w następujący sposób: waga ciała przemnożona przez 18 – na przykład osoba o wadze 70 kilogramów powinna przyjmować 1260 kalorii.

Polecane produkty spożywcze, które powinno się wprowadzić do menu podczas stosowania tej diety:
mięso takie jak kurczak i ryby, sery, masło, migdały, orzechy, słodziki zamiast cukru, warzywa posiadające małe ilości węglowodanów, musztarda, pikle, kwaśna śmietana, galaretki.

Dieta anaboliczna – przykładowy jadłospis:

Przykładowy plan żywieniowy w okresie ubogim w węglowodany:

Śniadanie: 5 jajek ugotowanych na twardo plus około 200 gram szynki

Drugie śniadanie: około jednej filiżanki białego twarogu

Obiad: około 220 gram konserwy wołowej, około 50 gram serka kremowego

Podwieczorek: 150 gram sera żółtego

Kolacja: 220 gram kurczaka, kromka chleba, 2 łyżeczki sosu salsa

Przekąska wieczorna: 20 gram orzechów, 2 plasterki sera

Przykładowy plan żywieniowy w okresie bogatym w węglowodany:

Śniadanie: 2 bułki z dżemem, miska płatków śniadaniowych z odtłuszczonym mlekiem

Drugie śniadanie: drożdżówka z jabłkami

Obiad: sałata z niskokalorycznym sosem, 2 kromki chleba, miseczka sałatki owocowej

Podwieczorek: 1 banan, 2 krakersy

Kolacja: makaron z sosem na przykład pomidorowym, filiżanka zielonego groszku, sałata z sosem nisko-tłuszczowym

Przekąska wieczorna: jedno ciastko, jedna filiżanka truskawek można dodać do smaku jedną łyżeczkę bitej śmietany

Ćwiczenia fizyczne są bardzo ważne w trakcie stosowanie diety anabolicznej. Wzmacniają i potęgują one odchudzające właściwości tego reżimu dietetycznego oraz pozytywnie wpływają na układ krążeniowo naczyniowy jak i na całe zdrowie ogółem.

Dieta anaboliczna – plusy i minusy jej stosowania:

Plusy – pozwala pozbyć się tkanki tłuszczowej przy jednoczesnym utrzymaniu muskularnej sylwetki, jest alternatywą dla kulturystów, którzy myślą o stosowaniu środków dopingujących, zmniejsza uczucie zmęczenia występujące często w okresach stosowania diet nisko węglowodanowych, ma prosty i szybki w przygotowaniu jadłospis, częste i różnorodne posiłki pozytywnie wpływają na przyspieszenie metabolizmu, osoby na tej diecie jedzą posiłki wtedy, kiedy odczuwają głód.

Minusy – jest to dieta dość kontrowersyjna, ma wysoką zawartość tłuszczy, niektóre osoby mogą czuć się źle w okresie z obniżonym spożyciem węglowodanów, okresy nisko i wysoko węglowodanowe mogą wpływać na wahania poziomu glukozy we krwi, mała ilość spożywanych warzyw i owoców, mała ilość spożywanego błonnika, zalecenia przyjmowania dodatkowych suplementów witaminowych i tych zawierających aminokwasy, nie jest zalecana dla osób uprawiających częste i bardzo intensywne treningi fizyczne, nie jest dostosowana dla wegetarian.

reklama

Suplementy

www.klubodchudzania.pl www.antykoncepcja.net www.astmaoskrzelowa.pl