Dieta South Beach

Dieta South Beach

Dieta South Beach jest stosunkowo nową dietą. Została napisana przez dr Arthur Agatstona, dyrektora Mount Sinai Cardiac Prevention Center in Miami Beach na Florydzie. Opublikowany przez Rodale (24,95 dolarów, twarda oprawa, 310 stron).

Agatston mówi, że stworzył program diety South Beach po rozczarowaniu dietą nisko-tłuszczową, dietą bogata w węglowodany z American Heart Association i diecie o wysokiej zawartości tłuszczu teorii Dr Atkinsa. W końcu, dieta South Beach mieści się gdzieś pomiędzy. (Zobacz także: South Beach Diet Recipes )

Dieta South Beach – krótkie wyjaśnienie

Podobnie jak dieta Atkinsa, dieta South Beach jest podzielona na etapy.

Faza 1 – trwa 14 dni – najbardziej ścisła część diety

W pierwszej fazie, można zjeść normalnej wielkości porcje chudego mięsa, takiego jak kurczak, indyk, ryby i owoce morza. Warzywa są dozwolone, również orzechy, sery i jaja. Celem jest jedzenie zrównoważonych trzech posiłków dziennie i jedzenie tyle, że nie czujesz się głodny przez cały czas.Typowa śniadanie w diecie South Beach to dwa jajka i bekon. Na obiad może być sałata z grillowanym kurczakiem. Na podwieczorek, 10 pomidorków koktailowych z 1 / 2 szklanki twarogu o niskiej zawartości tłuszczu. Na kolację może być, ponownie chude mięso z warzywami bogate w włókna.

Jedzenie, którym możesz się cieszyć: polędwica, kurczak lub indyk bez skóry, piersi, wszystkie rodzaje ryb i skorupiaków, szynka gotowana, boczek, bekon z indyka, jajka, sery bez tłuszczowe, orzeszki ziemne i pistacje, zielone warzywa, rośliny strączkowe, rzepak i oliwa z oliwek.

Należy unikać: steki z wołowiny,szynka pieczona na miodzie, pierś z cielęciny, wszystkie jogurty, lody, mleko w tym pełne, o niskiej zawartości tłuszczu, sojowe i pełne tłuste sery, buraki, marchew, kukurydza, bataty, owoce i soki owocowe,alkohol , wszystkie produkty bogate w skrobię, takie jak pieczywo, kasze, płatki owsiane, maca, ryż, makaron, ciasta, pieczywo, krakersy itp.

Oczekiwany spadek masy: 3,5-6 kg.

Faza 2 – trwa, aż osiągniesz swój cel utraty wagi – bardziej liberalna faza

Drugi etap jest podobny do pierwszego etapu, ale przywracasz niektóre zakazane produkty i jesz ze wszystkich grup żywności dietetycznej. Możesz rozpocząć jedzenie bogatych w błonnik węglowodanów, takie jak pełnoziarniste pieczywo, które zwiększają stężenie insuliny w znacznie łagodniejszy sposób, niż węglowodany skrobiowe.

Co możesz jeść: większość owoców, beztłuszczowe lub 1 procentowe mleko, inne niskotłuszczowe produkty mleczne, całe ziarna skrobi, jęczmień, fasola i czerwone wino.

Możesz jeść z umiarem: pszenne pieczywo, ziemniaki, buraki, marchew, banany, ananasy, arbuz i miód.

Oczekiwany spadek masy: 0,5-1 kg tygodniowo.

Faza 3 – utrzymanie wagi

Ta faza diety, która jest jeszcze bardziej liberalna od wstępnego planu diety, trwa całe życie. Powinna być stosowana do utrzymania zdrowej wagi. Agatston opisuje ten etap jako “sposób życia”.Jeżeli Twoja waga zaczyna się zwiększać, powtórz plan diety.

Dieta South Beach – Właściwości

Promuje szybką początkową utratę wagi 3,5/6 kg w 14 dni.

Następnie, oferuje zmniejszenie masy ciała o około 0,5-1 kg, na tydzień.

Przyczynia się do poprawy nawyków żywieniowych i stabilizuje poziom cukru we krwi.

Przyczynia się do poprawy poziomu dobrego cholesterolu i zmniejszenia stężenia triglicerydów.

Dieta South Beach – Wady

South Beach Diet ma podtytuł: Przepyszny, Stworzony przez doktora, Niezawodny plan szybkiej i zdrowej utrata masy ciała. Taki opis podnosi oczekiwania do nierealnego poziomu. Prawda jest taka, nie ma nic specjalnie nowego w tej diecie – tak jak w dziecie, która wycina niezdrową żywność przetworzoną wraz z nadmiarem cukru, i zaleca, mniej tłuszczów nasyconych.

Wiele początkowych 3,5/6 kg utraty wagi może być wodą, co spowodowane jest ograniczeniem węglowodanów. Taki poziom wagi jest zazwyczaj nadrabiany zaraz po powróceniu do spożycia węglowodanów na normalnym poziomie.

Inną wadą South Beach Diet jest brak opcji dla ludzi, którzy nie lubią lub nie mogą spożywać mleka. Wiele przekąsek na bazie mleka jest zalecanych codziennie, soja jest zakazana w pierwszych dwóch tygodniach.

Chociaż dr Agatstona ma obawy co do liberalnego spożycia tłuszczów nasyconych dopuszczalne w diecie Atkinsa i oferuje dobrą radę w tej sprawie, pozostaje niewzruszony na nadmiernie spożycie złożonych węglowodanów. W ten sposób dr Agatstona pomaga utrwalić strach dotyczący węglowodanów.

Pomimo wielu cech pozytywnych diety South Beach, najlepiej zasięgnąć porady zarejestrowanych dietetyków lub lekarza przed podjęciem jakichkolwiek działań, ponieważ ciało traci wodę i może to powodować zaburzenia równowagi elektrolitowej bez odpowiedniego nawodnienia. Ponadto, diety niskowęglowe nie są ogólnie zalecane dla osób z chorobami nerek.

Dieta South Beach – Nasza opinia

Chociaż nie zgadzamy się z niektórymi z anty-węglowych propozycji w diecie South Beach, to dieta jest pełna porad na temat (np.) tłuszcz, głodu, żywności i zrównoważonego odżywiania. Kogo to obchodzi, jeśli nie zawiera żadnych nowych przełomowych zaleceń żywieniowych? Dieta South Beach jest absolutnie możliwa do przestrzegania zawiera szereg ciekawych przepisów i pomysłów diety i zachęca do długoterminowego jedzenia ze wszystkich grup żywności.

reklama

Suplementy

www.klubodchudzania.pl www.antykoncepcja.net www.astmaoskrzelowa.pl