Dieta Atkinsa

Dieta Atkinsa

Dieta Atkinsa jest prawdopodobnie najbardziej znaną niskowęglową / bogatą w białko dietą. Pojawiła się na początku lat 70-tych. Według diety Atkinsa można jeść wszystkie białka i tłuszcze, jakie sobie wymyślisz i nadal chudnąć. Wystarczy wyciąć z diety węglowodany.

Dieta Atkinsa – Krótkie wprowadzenie

Wycinasz prawie wszystkie węglowodany z wyjątkiem kilku warzyw, ale możesz jeść stek, śmietanę i jaja. Wielu lekarzy twierdzi, że ketoza jest zła, ponieważ wiąże się z obciążeniem nerek i może być śmiertelna. Po pierwszych 2 tygodniach diety Atkinsa, możesz ponownie wprowadzić kilka węglowodanów do diety – ale bardzo mało. Dodajesz je do momentu zatrzymania utraty wagi – w ten sposób będziesz wiedział, gdzie jest limit utraty wagi.

W rozmowach z ludźmi, którzy próbowali diety Atkinsa, stwierdziliśmy, że wielu z nich nie może nawet przebrnąć przez fazę indukcji, ponieważ nie czują się dobrze jedząc tak. Ponadto, choć dr Atkins twierdzi, że cholesterolu się poprawi – było kilka osób, które albo nie odczuły poprawy albo ich wyniki się pogorszyły.

Robert H. Eckel, przewodniczący Komitetu Żywienia AHA (American Heart Association), nie jest przekonany, że dieta Atkinsa kontroluje cholesterol i podkreśla, że nie ma opublikowanych badań mogących potwierdzić to założenie.

“Naszym główny problem jest wysoka zawartości tłuszczu w diecie i jego ogólny wpływ na układ sercowo-naczyniowy” mówi Eckel.

Dieta Atkinsa – Rodzinne jedzenie

Chociaż są osoby, które osiągnęły sukces korzystając z diety Atkinsa, wielu ludzi uważa, że dieta staje się nieprzyjazna, jeśli chodzi o karmienie rodziny, zwłaszcza dzieci.

Dieta Atkinsa – Założenia

Będziesz chudnąć szybko.

Możesz jeść duże ilości białka i nadal schudnąć.

Jesz bardzo mało cukru i białej mąki.

Dieta Atkinsa – Wady

Początkowa utrata masy ciała może być dość szybka, ale nie zawsze jest trwała.

Dieta wywołująca ketozę może źle wpływać na nerki.

Tyle żywności o wysokiej zawartości białka zwierzęcego może być również bogata w tłuszcze nasycone, Twoje spożycie tłuszczów nasyconych może być zbyt wysokie.

Rezygnacja lub surowe ograniczenie ziemniaków, kukurydzy, pieczywa, owoców i warzyw i wiele więcej, tak długo jak trzeba, aby stracić na wadze, nie jest przyjaznym planem dietetycznym.

Dieta Atkinsa – Nasza opinia

Nie jesteśmy bardzo chętni do zalecania restrykcyjnych niskowęglowych / wysokobiałkowych diet, chyba że osoba ją stosująca jest otyła. Niektóre z nich ograniczają zdrową żywność, która dostarcza niezbędnych składników odżywczych i nie pozwalają na wybór żywności potrzebnej do prawidłowego zaspokojenia potrzeb żywieniowych. U osób, które pozostają na tych dietach bardzo długo, może wystąpić ryzyko niewystarczającego spożycia witamin i minerałów, a także więcej potencjalnych zagrożeń dla zdrowia.

Dla poważnie otyłych osób, w celu ograniczenia przyrostu wagi, ryzyko sercowo-naczyniowe, stosowania diet o wysokiej zawartości białka może być warte podjęcia. Jednak ten problem wykracza poza zakres tej recenzji i powinno być rozstrzygane pomiędzy tobą i lekarzem. Dla osób, które nie są poważnie otyłe, nie zaleca się stosowania restrykcyjnych diet niskowęglowych / bogatych w białko, takich jak dieta Atkinsa.

Jeżeli zostanie medycznie udowodnione, że diety typu Atkins oferują zdrowe odchudzanie z przyjemnością je zarekomendujemy.

Przypis:

Oświadczenie American Heart Association (19.11.2002) – Diety proteinowe

Oto krótki wyciąg z ostatniego oświadczenia dotyczącego badań American Heart Association dotyczących diet wysokobiałkowych i nisko węglowodanowych.

Media informowały o małym badaniu finansowany przez Fundację Roberta C. Atkinsa, kótre mogło wywołać błędne wrażenie, że American Heart Association dokonało zmiany zaleceń żywieniowych. Tak nie jest …. Oto obawy American Heart Association dotyczące tych badań:

Badanie jest bardzo małe, łącznie liczyło sobie tylko 120 uczestników i tylko 60 z nich stosowało przez dłuży czas dietę o dużej zawartości tłuszczu i węglowodanów.

Jest to krótkoterminowe badanie, obejmujące okres zaledwie 6 miesięcy. Badanie nie dostarcza dowodów, że utrata wagi ciała może utrzymać się przez dłuższy czas

Nie ma dowodów, że dieta ma wpływa na długo terminową poprawę stanu zdrowia.

Wysokie spożycie nasyconych kwasów tłuszczowych w czasie budzi ogromne zaniepokojenie wzrostu ryzyka sercowo-naczyniowego – badanie nie obserwowało uczestników wystarczająco długo, aby to ocenić.

Na zasadzie kontrastu z tym małym badaniem, przedstawiono wynik 12-letnich badań Harvardu finansowanych przez National Heart, Lung and Blood Institute. Badanie to wykazało, że z 74.000 kobiet te, które jadły więcej owoców i warzyw miało o 26 procent mniejsze prawdopodobieństwo stania się otyłymi niż kobiety, które jedły mniej warzyw i owoców w tym samym okresie czasu. “To jest o wiele bardziej przekonujące badanie w zakresie kontroli wagi, ponieważ dotyczy ono o wiele więcej osób w znacznie dłuższym okresie czasu”, mówi Bonow.

“Wnioskując, American Heart Association mówi, że ludzie, którzy chcą schudnąć i utrzymać wagę muszą koniecznie zmienić styl życia w perspektywie długoterminowej – oznacza to, regularne ćwiczenia i dietę,” mówi. “Ludzie nie powinni zmieniać swojego wzorca jedzenia na podstawie bardzo małych, badań krótkoterminowych. Zamiast tego, mamy nadzieję, że odbiorcy będą nadal opierać się na wytycznych organizacji, takich jak American Heart Association.”

reklama

Suplementy

www.klubodchudzania.pl www.antykoncepcja.net www.astmaoskrzelowa.pl