Dieta Atkinsa - dla miłośników mięsa

Dieta Atkinsa - dla miłośników mięsa

Dieta dr Atkinsa to doskonała propozycja dla wszystkich tych, którzy nie znoszą liczenia kalorii, uwielbiają smak mięsa, nie lubią ograniczać się w jedzeniu a jednocześnie pragną zgubić zbędne kilogramy.

Dietę tę rozpropagował w Hollywood dr Atkins i przekonał do niej wiele gwiazd, w tym Beyonce czy Halle Berry. Autor diety dowiódł, że jedząc mięso i ograniczając jednocześnie do minimum węglowodany przemiana materiii ulega zmianie. Uczucie głodu zmniejsza się, kiedy krew zostaje zakwaszona. To sprawia, że można jeść dozwolone produkty w dowolnej ilości. W ciągu miesiąca można zgubić 3-5 kg.

Trzy etapy

Dieta Atkinsa oparta jest na tłuszczach zwierzęcych i olejach roślinnych i składa się z trzech etapów trwających po dwa tygodnie.

Etap pierwszy
W pierwszym etapie ilość węglowodanów należy obniżyć o 20 g w ciągu dnia. Oznacza to zakaz spożywania produktów zbożowych, pieczywa, owoców, warzyw bogatych w skrobię, mleka, jogurtów. W tym czasie sięgać należy po szpinak, pietruszkę, sałatę, szparagi, kapustę, pora, selera, cebulę, kalarepę, dynię, pomidory, ogórki, botwinkę, cukinię.
W tym czasie dopuszczalne jest picie gorzkiej i słabej herbaty. Odradzane jest picie napojów z kofeiną oraz palenie papierosów.

Etap drugi – dieta właściwa
Podczas diety właściwej zwiększamy ilość spożywanych węglowodanów do 30-50 g na dobę. Oznacza to możliwość spożywania owoców (malin, jagód, truskawek) oraz warzyw.

Etap trzeci – dieta na całe życie
Dieta oparta jest na tłuszczach i białkach, przy czym należy pamiętać, by nie łączyć spożywania cukrów z tłuszczami zwierzęcymi i jajami.
Dzienne menu powinno składać się z 5 posiłków: 3 większych (pierwsze śniadanie, obiad, kolacja) i 2 przekąsek (drugie śniadanie, podwieczorek).
Większość naukowców jest zdania, że trzeci etap można stosować maksymalnie przez 12 miesięcy.
Podczas diety należy pić co najmniej 2 litry niegazowanej wody mineralnej.

Dieta Atkinsa – wady

Dietę niskowęglowodanową mogą spożywać jedynie osoby zdrowe. Nie jest polecana osobom z nadciśnieniem, cukrzycą, miażdżycą, wysokim poziomem cholesterolu.
Podkreślić należy, że dieta Atkinsa jest uboga w witaminy, dlatego decydując się na nią trzeba przyjmować suplementy diety wyrównujące braki.
W pierwszych dniach stosowania diety mogą wystąpić zaparcia, zmęczenie, bóle głowy. Jeśli objawy te nie miną w pierwszym tygodniu, dietę należy przerwać.
Nie jest wskazane także to, by stosować dietę przez długi czas. Mogłoby to doprowadzić do osłabienia organizmu oraz do wystąpienia skazy moczanowej, próchnicy, zakwaszenia organizmu, miażdżycy, udaru mózgu.

Etap pierwszy – przykładowy trzydniowy jadłospis

Dzień 1
pierwsze śniadanie: omlet z pomidorem,
drugie śniadanie: sałatka z zieloną sałatą, szynką, indykiem, majonezem,
obiad: pieczony dorsz z pietruszką, brukselka, bita śmietana bez cukru,
podwieczorek: drobiowe kabanosy,
kolacja: szpinak, klopsiki w sosie pomidorowym.

Dzień 2
pierwsze śniadanie: świeży ogórek, 5 serowych wafli z szynką,
drugie śniadanie: sałatka: kalafior, cebula, papryczka jalapeno, sok z cytryny, majonez, musztarda,
obiad: kurczak w sosie curry, jogurt sojowy,
podwieczorek: roladki z wędzonego łososia, twarożek,
kolacja: pieczona cukinia, stek.

Dzień 3
pierwsze śniadanie: 4 pomidorki koktajlowe, jajecznica z cebulą i bekonem,
drugie śniadanie: sałatka grecka z kurczakiem,
obiad: kapuśniak z kiełbasą, nisko słodzona galaretka,
podwieczorek: seler i papryka z sosem czosnkowym z majonezem,
kolacja: krewetki w sosie winegret.

reklama

Suplementy

www.klubodchudzania.pl www.antykoncepcja.net www.astmaoskrzelowa.pl