Dieta Andersona (nierozłączna)

Dieta Andersona (nierozłączna)

Nazwa diety Andersona pochodzi od nazwiska dietetyka z Los Angeles Henrego L.N. Andersona. Pozwala ona na zgubienie 1 kilograma w ciągu tygodnia.
Podstawowymi produktami diety, noszącej również nazwę nierozłącznej, są owoce i warzywa a także orzechy. Dozwolone jest także jedzenie ryb, serów i mięsa, jednak w zdecydowanie małych ilościach.

Zasadą diety Andersona jest jedzenie tylko wówczas, gdy odczuwamy duży głód, jednak pokarmu nie należy popijać. Pić nie można także tuż przed i tuż po jedzeniu. Wykluczyć należy wszelkie używki w postaci kawy, herbaty, zrezygnować należy również z gazowanej wody mineralnej oraz z gotowych dosładzanych soków, bogatych w konserwanty.

Zwiększenie wagi spowodowane jest często złym łączeniem pokarmu. Dieta nierozłączna zabrania spożywania węglowodanów z białkiem. Połączenie tych dwóch składników powoduje zatrzymanie w organizmie toksyn, w konsekwencji czego dochodzi do powstania cellulitu.

Ważne jest zatem, by nie łączyć węglowodanów z białkiem. Ważne jest również to, w jakiej kolejności pokarmy spożywamy. I tak dieta Andersona mówi, iż soki owocowe oraz owoce powinno się jeść tylko i wyłącznie na czczo, zatem powinien to być nasz pierwszy posiłek. Twórca diety przestrzega przed spożywaniem jakichkolwiek sosów, nawet tych lekkich, które wykonane są na bazie naturalnych jogurtów. Zaprzecza również, że spożywanie pokarmów w określonych godzinach ma korzystny wpływ na spalanie. Ważne jest jednak, by zachować przedział czasowy dla poszczególnych pokarmów, z dostosowaniem się do zalecenia, że po godzinie 20 już nic nie jemy. Zwraca również uwagę na to, że różne rodzaje pokarmów wymagają innego czasu na spalenie, dlatego nie należy łączyć ze sobą pokarmów różnych, czyli zawierających białko, węglowodany czy cukier.

Czas przyjmowania posiłków zgodnie z dietą Andersona

Od rana do południa przyjmować należy jedynie świeże owoce i wyciśnięte z nich soki. W kolejnym przedziale, od południa do godziny 16 należy postępować według następującej zasady. Tuż po godzinie 12 wypijamy sok warzywny, degustując się nim. Po co najmniej półgodzinnej przerwie możemy zjeść warzywną sałatkę.
Między godziną 16 a 20 dopuszczalne jest jedzenia niemal wszystkiego, stosując się jednak do zasady nie łączenia pokarmów. Nie należy przebywać przy stole zbyt długo, gdy tylko odczujemy, że głód ustąpił, powinniśmy czym prędzej zakończyć jedzenie.
Rano - owoce i sok owocowy
Po południu – warzywa i sałatki warzywne
Wieczorem – to, na co mamy ochotę, byle nie łączyć.

Dieta dość dziwna, biorąc pod uwagę, że najważniejszym pokarmem dla człowieka powinno być śniadanie, z którego organizm powinien czerpać potrzebną mu w czasie dnia energię. Różne są jednak diety i to my decydujemy o tym, którą wcielimy w swoje życie.

reklama

Suplementy

www.klubodchudzania.pl www.antykoncepcja.net www.astmaoskrzelowa.pl