Co z czym jeść?

Co z czym jeść?

Produktów spożywczych jest wiele. Warto jednak mieć świadomość tego, iż niektórych nie warto ze sobą łączyć, inne natomiast wymagają dla swojego wzmocnienia jak najbardziej zastosowania innych. Co z czym jeść, aby wydobyć z dań jak najwięcej cennych składników? Oto kilka ważnych informacji.

Nasza dieta ma ogromne znaczenie dla zdrowia oraz urody i potrafi zdziałać więcej, aniżeli dobry krem czy cudowny lek. Niedobór witamin i innych substancji odżywczych jest przyczyną wielu chorób, także nowotworowych. Nie bez znaczenia pozostaje jednak fakt łączenia ze sobą poszczególnych produktów spożywczych. Okazuje się bowiem, że zestawienie ze sobą niektórych produktów może spowodować ubytek substancji odżywczych, w innym przypadku wspomaga ich wchłanianie się.

Co z czym jeść – przykładowe zestawy

Korzystając z dobrych rad naszych babć większość z nas wie, że sięgając po żelazo należy je spożywać z witaminą C, natomiast brak apetytu wyleczyć można wzbogacając dietę w cynamon. Z pomocą idą nam także naukowcy, którzy odkrywają coraz to nowe przyjazne lub wrogie relacje. Na ich podstawie wiemy już, że witaminie A sprzyja cynk, którego brak, nawet przy podaniu dużej dawki witaminy A, nie wywoła pożądanych rezultatów.

Obecnie wiele młodych ludzi jest zaganianych a ich lodówki czy kuchenne szafki wypełnione są gotowymi daniami, które wystarczy podgrzać w kuchence mikrofalowej. Coraz więcej osób z tej grupy przekonuje się jednak, jak ważne jest zdrowe odżywianie się, dlatego też poszukujemy wskazówek na temat dobrego modelu odżywiania się.

Oto kilka cennych informacji na ten temat:
Mięso
Osoby jedzące mięso powinno spożywać je z dodatkiem cebuli, bo takie połączenie chroni serce.
Tłuszcz zwierzęcy prowadzić może do ataków serca. Badania dowodzą tymczasem, że spożywanie wędlin, kiełbas i innych wyrobów mięsnych z dodatkiem cebuli zapobiega występowaniu zakrzepów w naczyniach krwionośnych. Co ważne, cebula może być jedzona w postaci surowej, smażonej, ugotowanej czy upieczonej, bowiem w każdej zachowuje swoje właściwości.

Spora grupa osób lubi smak boczku, który niestety jest tłusty, a tym samym sprzyja odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Smakoszom bekonu proponujemy jednak łączyć go z chrzanem, dzięki czemu zagwarantujemy sobie...szybsze spalanie (tak, to nie pomyłka redaktorska).
Tłuste mięso warto łączyć z przyprawami mającymi ostry smak, jak choćby wspomniany wyżej chrzan, czy musztarda, które przyspieszają spalanie kalorii nawet o 25%

Każdy z nas wie, że mocne kości są zasługą wapnia, dlatego sięgamy po nabiał w postaci serów, twarożków, jogurtów, kefirów. Godne podkreślenia jest jednak to, iż do wchłaniania się wapnia potrzebna jest witamina D, która wytwarza się w czasie przebywania na świeżym powietrzu. Jeśli jednak wiele czasu spędzamy w pomieszczeniach, powinniśmy wzbogacić swoją dietę w produkty zawierające tę witaminę (ryby: łosoś, makrela, śledź) i łączyć je z produktami zawierającymi wapń.

Ciasta i słodycze
Teraz kilka cennych wskazówek dla łasuchów.
Jak powszechnie wiadomo słodycze podnoszą poziom cukru we krwi, dlatego warto spożywać takie ciasta, które można łączyć z cynamonem. Doskonałą propozycją jest między innymi szarlotka, która idealnie smakuje z tą przyprawą.
Cynamon jest przyprawą, która aktywuje insulinę, hormon odpowiedzialny za transport cukru z krwi do komórek. Ze względu na ten fakt, spożywając słodycze warto sięgnąć choćby po szczyptę cynamonu, dzięki któremu poziom glukozy we krwi zostanie utrzymany na odpowiednim poziomie.
Fanom ciasta drożdżowego polecamy wykorzystanie moreli, co przyczyni się do uzyskania gładkiej cery. Aby złagodzić stany zapalne skóry należy wprowadzić dietę bogatą w witaminę A oraz cynk. Ważne jest jednak to, by produkty bogate w nie były spożywane łącznie, wtedy właśnie działają silniej. Dieta osób zmagających się z problemami skórnymi powinna zatem obfitować w rośliny strączkowe, zielonolistne warzywa, czerwone i pomarańczowe owoce, drożdże, wątróbkę cielęcą.

Inną cenną przyprawą jest cykoria, która w połączeniu z orzechami zapewni młody wygląd. Produkty te są źródłem witaminy A i E, które należą do silnych antyoksydantów hamujących proces starzenia się komórek. Okazuje się, że witaminy te wykazują silniejsze działanie, kiedy funkcjonują wspólnie, co ważne, witamina E reguluje witaminę A, której nadmiar może być dla organizmu szkodliwy.
Dietetycy i lekarze zalecają zatem łączenie produktów bogatych w witaminę A (cykorię, marchew, szpinak czy kapustę) ze źródłem witaminy E (orzechy, migdały).

Warzywa i owoce
W diecie każdego z nas szczególne miejsce przeznaczone jest dla warzyw i owoców.
Wykorzystując w kuchni fasolę warto komponować ją z ryżem, co zagwarantuje nam silne mięśnie, które podobnie jak większość organów wewnętrznych wykonanych jest z białka.
Jego źródłem jest mięso, jednak jedzone w nadmiarze może organizmowi zaszkodzić. Warto dlatego spożywać owoce i warzywa, które zawierają witaminy i białko roślinne, pozbawione są za to szkodliwych tłuszczy. Z uwagi jednak na fakt, iż białko roślinne nie zawiera pełnego zestawu aminokwasów, warto komponować dietę tak, by organizm miał możliwość otrzymania witamin i mikroelementów, dlatego też w diecie, zwłaszcza wegetariańskiej, nie powinno brakować roślin strączkowych, ryżu i kasz.

Żółte i pomarańczowe warzywa należy zestawiać z oliwą, dzięki czemu zawarte w nich witaminy są lepiej przyswajalne.
Osobom pracującym przed komputerami polecamy paprykę, w której znajduje się witamina A, szczególnie polecana do wzmocnienia narządu wzroku. Spożywając ją warto jednak pamiętać o zastosowaniu oliwy.

Sięgając po owoce warto wykorzystać również sok z cytryny, co usprawni układ krążenia. Połączenie takie poprawia przepływ krwi, obniża ciśnienie, wspomaga leczenie miażdżycy.

reklama

Suplementy

www.klubodchudzania.pl www.antykoncepcja.net www.astmaoskrzelowa.pl