Co jeść w pracy?

Co jeść w pracy?

Wiele osób spędza czas w pracy przed komputerem. Brak dostępu świeżego powietrza, sztuczne światło, klimatyzowane pomieszczenia, wysiłek intelektualny, wszytko to składa się na nasze osłabienie. Jeśli dodamy do tego niewłaściwe odżywianie się, otrzymamy całkiem typowy obraz współczesnych osób aktywnych zawodowo.
Co jeść w pracy, by zagwarantować sobie właściwy system odżywiania wpływający pozytywnie na nasze zdrowie oraz samopoczucie mające duży wpływ na naszą wydajność?

Nie każdy z nas ma możliwość zamówienia pożywnego śniadania w pracy. Zadbać wobec tego należy, by zaopatrzyć się w nie przed przyjściem do pracy, dzięki czemu zaspokoimy głód, unikniemy złego samopoczucia oraz braku sił do wykonywania naszych służbowych obowiązków.

Zasada I – wykorzystuj moc sezonowych owoców i warzyw

Choć słodycze poprawiają nasze samopoczucie, nie powinny znajdować się na liście produktów, po które sięgamy w czasie lunchu. Skorzystać za to warto z dobrodziejstw owoców i warzyw sezonowych, które dostarczą nam cennych witamin i minerałów. Pamiętajmy jednak, by przed ich spożyciem dokładnie je umyć.

Zasada II – jedz regularnie

Zmęczenie, o czym wie niewiele osób, jest często spowodowane spadkiem stężenia glukozy we krwi, którą organizm otrzymuje z posiłkami, a te powinny być przyjmowane regularnie.
Dodatkowym wrogiem jest picie małych ilości napojów, co wywołuje spadek ciśnienia oraz koncentracji, zmniejszenie objętości krwi. Zadbać warto dlatego o to, by na naszym biurku znajdowała się zawsze butelka niegazowanej wody mineralnej.
W sytuacji, gdy organizm domaga się jedzenia, a w naszych zasobach pozostają jedynie batoniki, sięgnijmy po jednego, dbając o to, by sytuacja taka nie powtórzyła się nazajutrz.

Zasada III – urozmaicenie dobra rzecz

Posiłek, czy to spożyty w domu, czy też w pracy, powinien być urozmaicony, dzięki czemu organizm otrzyma wiele różnych składników odżywczych.
Większość z nas zabiera ze sobą do pracy kanapki, dlatego warto zadbać o to, by je urozmaicić. To dobre rozwiązanie, bowiem pieczywo jest źródłem potrzebnej mózgowi glukozy. Wybierać należy pieczywo pełnoziarniste, z pestkami słonecznika czy dyni. Odpowiedni będzie też plasterek wędliny, plasterek żółtego sera, sałata, pomidor, ogórek. Taka kanapka z pewnością zaspokoi nasz głód oraz, co ważne podczas wysiłku umysłowego, wspomoże pracę mózgu.
Jako że w pracy spędzamy sporo czasu, pozwolić możemy sobie także na deser. Wybierajmy na niego jogurt, świeże bądź suszone owoce a także orzechy i bakalie.
Każdy posiłek powinien być zróżnicowany, dlatego nie powinien składać się z dużych porcji. Odpowiednia będzie dlatego mała kanapka, po której sięgniemy jeszcze po jogurt czy owoc, co urozmaici nasze drugie śniadanie.

Zasada IV – wiedz co pomaga, a co szkodzi

Na nasze samopoczucie wpływa nie tylko ilość przespanych godzin, ale i nasza dieta. Istotna jest witamina B6, która gwarantuje nam dobry nastrój, zmniejsza ryzyko wystąpienia depresji. Chcąc zatem zapewnić sobie dobre samopoczucie jedzmy codziennie produkty zawierające tę witaminę: ciemne pieczywo, pestki dyń i słonecznika, orzechy, łososia, czerwone mięso lub drób.

Brak odpowiedniej ilości żelaza może wpłynąć na obniżenie ilorazu inteligencji. Aby zapewnić sobie zatem bystrość umysłu w naszej diecie nie powinno zabraknąć szpinaku czy wątróbki. Ich przyjmowanie warto łączyć z produktami zawierającymi witaminę C, która wspomaga przyswajanie żelaza.

Niemal każdy w czasie pracy wypija kilka filiżanek kawy, która, choć pobudza, jednocześnie wypłukuje magnez a także nasila uczucie zmęczenia. Ograniczmy zatem jej spożywanie do 1-2 filiżanek, sięgając po wspomnianą już wodę mineralną czy herbatki ziołowe.

Praca powinna dawać każdemu z nas satysfakcję. Zadbajmy o właściwą dietę, która przełoży się na poprawę naszego samopoczucia, także od poniedziałku do piątku, w godzinach, które spędzamy poza domem....

reklama

Suplementy

www.klubodchudzania.pl www.antykoncepcja.net www.astmaoskrzelowa.pl